2014. december 18., csütörtök

2014.12.18. Tejfölös krumplileves, vadas csirkemell, rakott zöldbab.

I'm happy! Sűrűn veszek részt, különböző receptes játékokban, többnyire sikerrel. Boldog vagyok, mert az elmaradt nyereményeket is karácsony előtt elkezdték kiszállítani. Volt, amivel három hónapja adós volt az egyik játékszervező, de tegnap délután megérkezett az is. Sok receptes versenyen veszek részt, de többnyire csak olyanokon, ahol nem a szerencsére, vagy az ismerősök lájkjaira van szükségem az eredményhez. Magamban jobban bízom, és abban, hogy minőségi munkával nyerek, ha nyerek. Azért számítok kicsit rá már előre is, mert ebben az esetben például tudatosan készültem, a majdani nyereményre. Az egyik játékon úgy volt esélyem a nyereményre, hogy 30 receptet töltöttem fel, amivel részt vettem a nyereményért zajló küzdelemben, és mivel a díj egy receptkönyv volt a játékba feltöltött receptekből, a saját nyereménykönyvembe, saját feltöltött receptjeimet válogattam bele. Már akkor arra gondoltam, milyen jó lesz egy számomra nagyon kedves fiatal háziasszonynak ajándékként karácsonyra. Különösen úgy, hogy az általa készített étel is, amit nagymamájától tanult, közte van a könyv receptjeinek. Biztos vagyok benne, hogy örülni fog neki. 
Anyósom is, akit nagyon szeretek, biztos örül majd annak az ajándék bögrének, amit szintén ma kaptam, egy másik játék nyereményeként. Annak meg külön örülök, hogy ismerőseim is nyertek ezen a játékon. Apró ajándékok, de karácsony előtt minden számít. Különösen akkor, ha másnak is örömöt szerezhetünk velük. 


Furcsa, de az előbb említett receptkönyv egyik kiemelt receptje, pont a most érkezett krumplilevesről szól. Ennek egy különleges változatáról, ami a krumplin, és a többi szokásos hozzávalón kívül kolbászt is tartalmaz. Emiatt a recept miatt neveztem be a játékba, és szerencsére már nyomtatásban is át tudom adni méltó tulajdonosának ennek a finom levesnek a receptjét. Tudom, most elárultam magam, mert ezekből az infókból már kiderült, kinek szántam az ajándékot, de sebaj. Az egyszerű krumplileves helyett tehát, most a berényi krumplileves receptjét hozom ide.  A mai leves ennél lényegesen egyszerűbb, de nekem így is jól esik.

Vadas csirkemell jött főételként, mivel mással, mint makarónival. Szeretem a vadas mártást, és tény, hogy illik hozzá a makaróni. Mint minden tészta, magán tartja a finom mártást és amolyan hordozó szerepét tölti be a tányér, és a szánk közt. Saját konyhánkban mi úgy készítjük a vadast, hogy a mártás alkotórészeit a zöldségeket együtt főzzük a hússal, majd azokat fűszerezve pürésítjük. A konyhán külön készül a mártás, és például a mai ételben nem is főtt, hanem sült hússal van tálalva. Így is nagyon finom. Mivel leírtam nálunk hogyan készül, itt a receptje is. Ebben a receptben a főtt hússal készített mártást írom le, ami nem olyan, mint amit ma kaptunk. Az a pár levél rukkola a mit a tányérra tettem, mind ízben, mind látványban illik hozzá. ráadásul ebben a borongós időben jól jön a vitamin is. 

Rakott zöldbab a másik választási lehetőség, amit szintén szeretek. Nem vagyok válogatós, de nagyon kevés olyan étel van azok közt a miket a konyháról kapunk, amiket kifejezetten nem csípnék. A rakott zöldségek mindegyikét szeretem, de a rakott ételek közül, tán legjobban mégis a rakott krumplit. Ezért fordult elő, hogy az elmúlt hetekben, több változatban is elkészítettem. A legnehezebb a rakott ételek közül tán a rakott zöldbab tálalása. Elkészíteni nem, mert receptem alapján könnyen fog menni. Az viszont, hogy szépen, egyben sikerüljön a tányérra tenni, nagyon nehéz. Itthon, saját konyhámban még viszonylag könnyebb, de a szállítás során a zötykölődéstől majd minden esetben szétesik a kiporciózott adag, és szinte sosem sikerül ízlésesen a tányérra tenni, így most sem. Az íze így is finom, de nekem az esztétikai élmény is sokat számít. 
Ilyen vagyok és kész!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése