2014. december 17., szerda

2014.12.17. Tavaszi zöldségleves, paradicsomos húsgombóc, töltött csirkecomb.

Nehéz, de mégis visszafogom magam! Néhány éve, amikor végleg elköteleztem magam a gasztronómia mellett, megfogadtam írásaimba nem csempészek politikát. Természetesen nekem is van véleményem az utóbbi idők történéseiről. Bevallom kétségbe vagyok esve, és egyre kilátástalanabbnak látom a helyzetet. 
Gyula, szűkebb szülőhazám gyönyörű kisváros. Sokan fesztiválvárosnak is tartják, a nyáron, de az év minden szakában sikerrel megszervezett, és lebonyolított rendezvények miatt. Jövőre egyel kevesebb lesz! Megszűnik egy sikeres esemény, a Gyulai Kolbász, és Sódarmustra. A Gyulai Hagyományőrző Hentesek hozták létre ezt a népszerű, fesztiváljellegű több napos programot a híres gyulai kolbász apropóján. A megszűnés oka egyenlőre tisztázatlan. Gyanítom, a pénz hiánya. Látva azt, hogy mire másra (számomra teljesen felesleges dolgokra) viszont milliárdokat herdálnak el, bánt! Azt hiszem látszik, hogy jelentősen visszafogtam magam! Tudnám más szavakkal is kifejezni felháborodásomat, de úriember vagyok. Lehet, hogy már nem sokáig!!!
Szerintem elég a szokásos rövid bevezetőből, mert lehet, hogy nem tudom megtartani saját magamnak tett fogadalmamat. Jöjjön a kaja!


Ha kinézek az ablakon, nem kell meggyőzni arról, hogy tél van. Mégis tavaszi zöldségleves érkezett, ami ékes bizonyítéka annak, hogy télen sem kell nélkülöznünk ezt a levest. A télre eltárolt zöldség, répa mellett fagyasztott, vagy konzerv zöldborsóval dúsíthatjuk, és belefőzött eperlevél tésztával tehetjük még tartalmasabbá. Ma is úgy készült mint más alkalommal, a hozzávalók csont alaplében főttek. Igen jó, tartalmas a mai leves. 

Nagy összegbe mernék fogadni, hogy Áron fiam a paradicsomos húsgombócot fogja einstandolni magának, hiszen a paradicsomos ételek többsége nagyon ínyére való. Furcsa, hogy a nyers paradicsomot nem szereti, viszont feldolgozott formáját igen, és szenvedélyesen. Én is szeretem, de lemondok róla a fiatal, fejlődő szervezet javára. Azt, hogy én is el tudom készíteni, a következő recept bizonyítja.  A konyháról eddig kapott paradicsomos húsgombócokkal soha nem volt probléma eddig minőségi szempontból. Most sem!

Töltött csirkecomb a másik a másik választható főétel, és mivel nekem ez maradt, ezt választom. Nem egyedül fogom megenni, mert legjobb barátom máris jelezte, hogy igényt tart a számára legfinomabb részre a csontra. Nem is érti, hogy én nem eszem meg, csak az értéktelen dolgokat kajálom be. Ezt örömmel fogadja, mert egy jól nevelt kutyának is a csont a legfinomabb étel. Most is itt sürög mellettem, de utána megnyugszik egészen ebédidőig, amikor úgyis megkapja jussát. Meg is érdemli! Szétvágtam a tölteléknél a combot, mert így jobban látszik a töltelék. Enyhén májas, kellemesen borsos, zöld fűszeres töltelék került a csirkecomb bőre alá. Ahogy megvágtam, kiskutyám rögtön jelentkezett, és mivel ki tudtam operálni a csontot, meg is kapta. Köszöni szépen, és üdvözöl mindenkit!

Sütemény is jön szerdánként, így ma is kaptunk egy finom kakaós, krémes szeletet. Három réteg kakaós piskótalap közt két réteg krém, a tetején csokimázzal. Biztosan ez is finom, de valahogy most nem kívánom. Lehet, hogy vacsorára marad.

Mivel a múlt évben végigfotóztam a Kolbász, és Sódarmustrát, megosztom mindenkivel albumomat. Ezt már jövőre nem tehetem meg! Ide kattintva látható.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése