2014. december 3., szerda

2014.12. 03. Kacsanyak leves, szárazbab főzelék, roston sült pácolt tarja.

Hogy mennyire szubjektív az ítészek véleménye a kajákról, megdöbbentő. Olvastam, hogy menzákat teszteltek, ahol 4 átlag felettit, 16 átlagost, és 5 átlag alattit találtak. Iskolai, óvodai menzákról van szó. "Hígan folyó, zavaros lé, enyhe, kellemetlen zsíros szag, íze és illata sem harmonikus" írták arról a zöldborsólevesről, amit az egyik kaposvári iskolában tettek a gyerekek elé.  „Pirospaprikától színezett barnás-narancsos lé”, írják az alföldi gulyásról, „a galuska kissé túlfőtt, a hús kellően átfőtt, de néhány darab mócsingos”. A grízes tészta esetében „a dara nem eléggé pirított, sótlan, aromaszegény”. Ez volt egy másik vélemény. A furcsának azt találom, hogy egy másik helyen ugyanennek a konyhának  (amiről ezek a vélemények íródtak) a kiszállított ebédjét átlag felettinek minősítették. Ma viszont kevesebb rizsát nyomok, mert tegnap megtámadt valami kórság, ami nálam egy éjszakás kaland szokott lenni, de akkor sem vagyok valami nagyon fitt. Tegnap be is lázasodtam, de bevettem egy aszpirint, így majdnem minden rendben van. Csak gépelésnél mindig a mellette lévő betűre téved az ujjam. Azért még valami! Hétfőn írtam a kuruzslókról, a hamis asztrológusokról, és egyebekről. Jó hír számukra! A Vaterán, garantáltan működő kristály jósgömb kapható potom két milliárdért. Igen! 2000000000 jó Magyar forintért! Nem is tudom, kinek merjem ajánlani? Talán országunk kormánya számára jövedelmező beruházás lenne? Legalább látnák döntéseik eredményét! Na megint kibosszankodtam magam, félig betegen korán reggel.


Legalább az ebéd megvigasztal.
Kacsanyak leves érkezett, mi ugyanúgy használ a beteg szervezetnek, mint az erőleves, vagy a csontleves. Rögtön eszembe jutott receptjeimhez érkezett eddigi legfurcsább hozzászólás, melyben az érdeklődő decire kíváncsi volt, mennyi vizet töltök a kacsanyak leveshez. De sokszor találkozok ilyennel! Csak piszkálódik egyet, mert Ő már csak ilyen. Volt egy hölgy még másfél éve, aki szintén mindenbe beleütötte a nóziját, és mindig kioktatott, (nem csak engem, hanem  mindenkit) magyarul osztotta az észt amivel nem túl fényesen áldotta meg a Jó Isten. Aztán egy komolyabb hirig után letiltott, de azóta is kémkedik. Remélem most is itt van, és tudatom vele, hogy tudom, hogy lesekszik. Ja! A kacsanyak leves receptje, majdnem lemaradt. 

Három kedvenc alapanyagom egyike a bab. Ma tehát kedvembe jártak. A babot mindenféleképp szeretem, legjobban salátának. Lehet, hogy csinálok is a napokban egyet.  Mai bab iránti vágyamat viszont tökéletesen kielégíti a főzelék, ami kolbásszal érkezett. Akkor leszek bajba, ha Áron fiam is erre rabol rá. Veszekedni nem fogunk! Persze, hogy van receptem is róla, mert meglepő lenne, ha egy babimádónak nem lenne. Még mindig melléütök, mert kétszer is azt írtam a lenne helyett, hogy lrmmr. Kicsit csúszásban vagyok. 

Pácolt, roston sült tarja fokhagymás öntettel, tört krumplival a másik választható főétel hivatalos neve, és ez is finom kaja. Ma tehát bármelyik marad nekem mindenképp jól járok. A tálaláskor tettem mellé néhány szelet uborkát, mert illik mellé ízben is. Kíváncsi vagyok, jön-e reklamáció, hogy Ő nem kapott uborkát. Van ilyen. A múltkor kettévágtam a hússzeletet, mert nem fért a tányérra, és azonnal jött, hogy velem kivételeznek, mert én két szeletet kaptam. A tarját nem vágtam ma ketté, de így is elég. Ha én tarját pácolok, azt legalább előtte való napon megteszem, jó fűszeresen, és sok fokhagymával. A konyhán sütöttel ellentétben, többnyire egyben sütöm a tarját, kivéve, ha a szabadban grillen, vagy tárcsán készítem a husit. Legjobban a tárcsát szeretem. Abban először a húst, majd párolt zöldségeket, végül tenyérnyi szeletekre vágott krumplit sütök. Igazi nyári kaja. A mai ebéd tehát részben a nyarat is idézi. Alig múlt el, máris nagyon hiányzik!

Süti is jött az ebéd mellé, így teljes a jóllakás. Nejem egyik kedvenc sütije a citromos rolád, így meg is hagyom neki. Én is szeretem, de én egyébként sem vagyok annyira sütis. Örülök, hogy a lázam szinte teljesen elmúlt, és a tegnapi naphoz képest sokkal jobb erőben várom a hátralévő órákat. Lesz mit csinálnom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése