2014. november 21., péntek

2014,11,21, Tárkonyos szárnyas raguleves, milánói makaróni, almás-fahéjas gombóc

Emberből vagyok, és hibázhatok én is. Tegnap hosszabb értekezést írtam az amerikai fekete péntekről, ami nem ma van, hanem a jövő héten lesz. Kedves barátom figyelmeztetett is, hogy " Thanksgiving is next week" tehát a Hálaadás a jövő héten lesz, amiből következik, hogy a fekete péntek is egy héttel később. Figyelmetlen voltam, elnéztem a naptárt. Mily szerencse, hogy a blogomon helyesbíteni tudtam bejegyzésemet, és így lelkiismeret-furdalás nélkül állhatok az ítélőszék elé. Azon viszont elgondolkoztam, mi van, ha hamis információm hatására valaki azonnal repülőre ült, és be fog perelni tévedésem miatt. Ez van! Most foshatok, vagy előre bevegyem a hasfogót a biztonság kedvéért? Van mentségem! Azok a magyar cégek akik nálunk is úttörő módon bekapcsolódtak a fekete pénteki őrületbe, valóban mára szervezték az akciót. Megpróbáltam felkeresni az erre a célra létrehozott webáruházat, de az óriási forgalom miatt türelmemet kérik, és azt, hogy látogassam meg az oldalt később, hátha valaki közben befejezte a vásárlást. Pénzem nincs, így különösebben nem estem kétségbe!


Van viszont ebédem, és a kajára egyáltalán nem jellemző a fekete péntek. Pénteken a hét többi napjához képest is bőségesebb ebédet kapunk, ami először a levesben nyilvánul meg. Tárkonyos szárnyas raguleves érkezett elsőként, ami igen finom. Szokás szerint bőségesen, gazdagon, olyan formában, hogy akár ezzel is jól lehetne lakni önmagában. A mai leves biztosan nem 3D nyomtatóval készült. Tegnap olvastam egy cikket, és meg is osztottam, miszerint Koreában már nyomtattak ételt. Barátom rögtön meg is jegyezte, hogy a nyomtatott tárkonyos ragulevesre azért kíváncsi lenne. Ha nyomtatóval készítünk majd egyszer levest, receptre sem lesz szükség, csak egy online adatbázisra, ami a modelleket tartalmazza digitalizált formában, így vége lesz a gasztrobloggerek ámokfutásának. Azt nem hiszem, hogy ez még életemben be fog következni, de azért változások várhatók. Hátha még az utolsó pillanatban valaki kíváncsi a mai leves receptjére, így gyorsan megosztom. Egyenlőre úgyis kevesen birtokolnak 3D nyomtatót.   Egyébként, már házat is lehet nyomtatni!

Milánói makaróni jött a leves mellé, ami megint nagyon laktató, de nem milánói. Bevallom, fiatalabb koromban én is kavartam a milánói, és a bolognai ragut. Az első milánói makarónimba én is tettem húst is. Jó volt nagyon! Azóta megtanultam, hogy mi a különbség a bolognai, és a milánói közt, és egy írásom is van róla, ami a legnépszerűbbek közt van.  Úgy tűnik, mások is szeretik az olaszos ételeket, és az biztos, hogy ma fiamnak jó napja lesz. Természetes, hogy ketchupot még nyom rá, mert annyi szószt nem tudnak rá tenni, hogy neki elég legyen.

Bár nagyon kíváncsi lettem volna az almás-fahéjas gombócra, mégsem kértem belőle mára. Valahogy, nem izgultam fel rá. Meg a milánóit jobban csípem. Ezzel viszont gondot vettem a nyakamba, mert nem volt fotóm, amivel illusztrálni tudtam volna a gombócot. Hamisítottam hát egyet! Erre képes a technika! Gyakorlott kompjútergrafikus vagyok, így nem okozott gondot a szilvás gombócból a szilvát kivenni, és helyére almás rétesből belevarázsolni a tölteléket. Akár büszke is lehetnék rá! Valljátok be őszintén! Ha nem hívtam volna fel a figyelmet rá, észrevennétek, hogy hamisítvány?

Péntek lévén gyümölcs is jár az ebéd mellé. Megérkezett az első mandarin, ami a téli gyümölcsök népes sorát nyitja. Imádom az illatát, és mivel nem kívánok hétvégén semmilyen olyan kaját csinálni, amibe mandarint tennék, meg is fogom enni. Pedig nagyon szeretem a gyümölccsel kombinált húsos ételeket. Rögtön eszembe jutott a kacsacomb, amihez legutóbb mustáros mandarinmártást csináltam. A hétvégi menüben biztosan nem lesz kacsa, bár nem tudom, Anyósom mivel lep meg bennünket vasárnap. Ő a névnapot akkor tartja, így a hétvége sem lesz nagyon diétás. Nektek is kellemes hétvégét!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése