2014. november 10., hétfő

2014.11.10 Tojásleves, borsos tokány, finomfőzelék.

A hétvégét bőségben töltöttük. Szombaton itthon főztünk igen finomat, de mint mindig most is kalkuláltunk előtte. Már régóta nem azt eszünk ami épp akkor az eszünkbe jut, hanem megnézzük mi van akcióban. Bár nemrégen volt nálunk bőrös malachús, most is hasonló volt akcióban. Jól laktunk vele. Anyósom finom babgulyást csinált füstölt csülökkel, amire minket is meghívott. Egy, fiatal, de már nem gyakorlatlan ügyes háziasszony is vendégül látott, így kicsit többet is ettem a megszokottnál. Mindenből maradt bőségesen, akár napokig rá lehet járni. Mivel sűrűn nézem a Spektrum TV műsorát, látom, hogy miként tengeti életét a világ nagyobbik fele. Vannak, akik naponta jó ha egyszer étkeznek, sőt van, aki még ezt sem teheti meg. Elkeserítő. A hírek, országunk kapcsán is egyre elszomorítóbbak. Mindig, mikor megérkezik a saját ebédem, eszembe jut, vajon ma hány embernek nem jut valamilyen okból ennivaló. Nem morfondírozok tovább. A helyzeten nem tudok segíteni, nem is az én feladatom. Jó lenne, ha nálam felelősebb emberek is elgondolkoznának rajta, és tennének ellene. Ez fontosabb, mint mások. Nem sorolok példákat, szerintem mindenki tud néhányat.


Felsorolom viszont a most érkezett kajákat, mert szerencsémre én nem éhezek egy nap sem. 
Tojáslevest kaptunk, ami a legegyszerűbb rántott levesek egyike. Egyes helyeken készítik rántás nélkül is, de én így szoktam meg. Sokszor nem is állok meg a csorgatott tojásnál, hanem ha tehetem, más is kerül a levesbe. Krumpli, kolbász, vagy a múltkor pl. zöldbab. Ma a megszokott módon jött,  úgy ahogy receptemben szerepel.  

Borsos tokány érkezett, aminek a receptjét szintén megírtam. Még mikor elkezdtem blogolni, írtam egy átfogó cikket a tokányokról, de mivel volt rá érdeklődés több tokányt külön receptben ismertettem később. A legnépszerűbb természetesen a borsos tokány. Ezt ismerik a legtöbben, és úgy tűnik erre a legjobban kíváncsi mindenki.  A tokányok, így a borsos tokány jellemzője a vékony csíkokra vágott hús, amit a főzés előtt megpörkölnek kicsit, és paprika nélkül, szaftosan főzik meg. A pörkölt őse, hiszen őseink a paprika Európába érkezése előtt javarészben így főzték a húsokat. 

Van, aki nagyon szereti a főzelékeket. Én is. A finomfőzeléket nem tudom miért nevezik így, mert számomra nem finom. Én szerintem gyermekkorom, és katonakorom menzai élményei miatt nem rajongok érte. Ennek ellenére írtam már róla receptet, de igen elenyésző a látogatottsága. Eddig mindössze 18 kíváncsiskodó olvasta. A kovászos uborkáról szóló írást 30000. Ennek ellenére ma magamnak ebből rendeltem. A hétvégi nagy kajálás után jól fog esni egy kis diéta. Ez pedig diétás étel.    Legalább nosztalgiázok egy kicsit.  Azért a csülkös bableves jobb volt!

Jól fog esni a sajtos rúd, ami a ma érkezett ebéd szerves tartozéka. Szeretem a leveles tésztás cuccokat. készíteni, és fogyasztani egyaránt. Mikor először csináltam, sokkal macerásabbnak gondoltam. Azért mikor nagyon akciósan meg lehet venni a fagyasztott leveles tésztát, akkor nincs értelme nekiállni. Van olyan, amikor fél kiló kész fagyasztott tésztát 100 Ft.-ért lehet venni. Olyankor betankolunk. Volt úgy, hogy egy egész kartonnyit 24 db.-ot sózott rá nejemre az árufeltöltő. Nem bántuk meg. Nem most volt, de még mindig ki lehet fogni akciósan. Az új árleszállítást megvárjuk, de a mai sajtos rudat megeszem!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése