2014. október 7., kedd

2014.10.07. Tejszínes zöldborsó leves, almával borított csirkemell, rakott krumpli.

Tegnap kisebb regényt írtam bevezetőként, de most mindjárt a lényegre török. Szeretem ezt a reggeli elfoglaltságot. Míg tehetem, fogom is csinálni. Remélem, nem fogok elbutulni a közeljövőben! Lehet, hogy ennek, a reggeli agytornának is köszönhetem, hogy szellemileg viszonylag friss vagyok. Ahhoz, hogy testileg is az legyek, nagyban hozzájárul az ebéd. Még akkor is, ha mostanában igen keveset eszek. Igaz, tegnap csináltam egy vödör salátát, és azzal laktam jól. Maradt még a salátából, mert tényleg igen nagy adagot készítettem, de ma a zöldborsólevessel fogok jól lakni. 
Mielőtt megérkezett a kaja, olvasgattam. Saját csoportom értelmes hozzászólásait, és egy csajos kajaoldal vitáját. Bevallom, az előző jobban tetszik. A csalókról vitáznak a lányok. Jól teszik! Ráérnek.



Én viszont elemzem a mai kaját. Elsőként a zöldborsólevest.
Legjobban, a friss, zsenge borsóból készült levest szeretem, a finom cukorborsóból. Szerencse, hogy a fagyasztott borsónak köszönhetően, egész évben rendelkezésünkre áll ez az alapanyag. Tudjátok, hogy a zsenge borsó hüvelye is kitűnő? Párolva, grillezve. Vasárnap fagyasztott Thai zöldségkeverékkel készítettünk ételt, amiben volt egész zöldborsó is. Finom volt. Már régóta tudom, hogy a zöldborsóleves vezet a konyhai statisztikában. Ezt a levest főzték legtöbbször, az elmúlt két év során. Nem reklamálok, mert nagyon szeretem. Bármelyik változatát. A magyarost, a hús, vagy csont alaplébe főttet, a tejszínest, az igazi tavaszi zöldborsólevest, egyszóval minden formában jöhet. Sok zöldborsóleves receptem van, de a tejszínest még nem írtam le, hogyan csinálom, most kivételesen nem hozok receptet. Ezt is le fogom írni, de addig nem akarok senkit mellékvágányra irányítani. A mai leves egyébként annyira tejszínes csak, hogy nyugodtan hozhattam volna a sima zöldborsóleves receptemet.


Megbocsájtható, hogy az almával borított csirkemell receptet helyettesítem olyannal, amit nem csirkemellből, hanem karajból készítettem még egy éve. A karajon kívül minden stimmel. Ez alapján akár el is készíthetitek, ha gondoljátok csak a csirkemell hamarabb kész van, mint a disznóhús. Nem sokkal, de egy, két perc is sokat jelent. Finom étel, mert a fahéjas, gyümölcsös íz sokat javít az étel ízharmóniáján. Annak, aki szereti a pikáns ízeket! Krumplipürével érkezett, amivel a múltkor nagyon megjártam. Már mikor megkóstoltam, éreztem, hogy porból készítették, de mivel meg kellett mikróznom, mivel kihűlt az ebéd idejére, a melegítés után elfolyósodott. Kár! A rántott hús mellé nagyon ciki volt. Árulkodó jeleket találtam a krumplipürében is. Apró sárgarépa darabokat, ami az ételízesítő miatt került bele. Én inkább sót tettem volna bele. Az ízével egyébként semmi baj. Csak a tudat, hogy ma is glutamáttal lakok jól!


Aki nem szereti, mindjárt itt a másik választható főétel, a rakott krumpli. Tipikus, magyar kaja, amikor volt nálunk külföldi vendég, mindig megkóstoltattuk velük. Mindenkinek nagyon ízlett. Én vettem csak gondot a nyakamba, mert nejem készítette a rakott krumplit, viszont nekem kellett németül, vagy angolul elmondani a receptjét. Ti természetesen magyarul kapjátok meg, mert ezt is leírtam már korábban. Első receptjeim egyike volt, de később rövidített változatát is közzétettem, hogy könnyebben ki lehessen hámozni a lényeget.  Más oldalaimon is sokszor beleesek a bőbeszédűség hibájába.


Savanyúság is érkezett, ami mindkét főételhez is jár. Én megmaradok a tegnap készített salátám mellett, ami ilyenkor ősszel is elkészíthető. Minden évszakban vannak olyan alapanyagok, amiket elérhető áron be lehet szerezni, és nincs telenyomva tartósítószerrel. Elindult a csalamádészezon úgy tűnik. Ma legalábbis azt kaptunk. Én ezt a fajta savanyúságot szeretem legjobban, mert legalább kicsit emlékeztet a nyár ízeire. Azért amíg lehet, a frisseknél maradok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése