2014. szeptember 8., hétfő

2014.09.07. Tojásleves, lecsós aprópecsenye, almaszós főtt hússal.

Szombaton, kérdőre vontak. Hogy lehet az, hogy a Tesco Főzni jó oldalán található recept, szó szerint azonos az én blogoldalamon láthatóval. Sikerült meggyőznöm a kíváncsiskodót, hogy nem én loptam a receptet, hanem ők tőlem. A Tesco indított egy receptoldalt, ahova feltöltöttem receptjeimet, többször a hónap séfjei közt is voltam, természetesen nevemmel receptjeim mellett, aztán egyszer csak ez megszűnt, majd rövid idő múltán ismét feltűnt megújulva az oldal. Receptjeim, és a többi feltöltő receptjei most is megtalálhatók, csak név nélkül, a Tesco vízjelével a képeken. Arról, hogy az én receptem, szó sincs. Ugyanígy nem említik a többi receptfeltöltőt sem, pedig a receptek többségét mi küldtük be. Egyszóval lenyúltak bennünket rendesen. Teljesen legálisan, mert biztosan ott volt valahol az apró betűk közt, hogy szabadon rendelkeznek a mi szellemi termékeinkkel. Mert a recept is az. Nem csak a cégekkel van bajom. Vannak néhányan civilek is, akik kihasználják az embert. Addig, amíg kihasználhatók, addig nagy haverok, mikor már úgy látják az egy, vagy több feladatot teljesítette, akkor eldobják, megalázzák. Keresnek újat, akit újra ki lehet használni. Akit korábban kihasználtak, azt pedig még be is feketítik az új cimborák előtt. Én meg tapintatosan hallgatok. Pedig egész más lenne a leányzó fekvése ha elmondanám a valóságot. De van egy bizonyos határ. Ha tovább rágalmaznak, egyszer kipakolok! Elég baj, hogy át kell gondolnom, ki mögé állok be, és kinek segítek még egyszer. Csak látszólag tűnik úgy, hogy mérgesen kezdem a hetet, mert egyébként jól telt a hétvége. Kár, hogy az időjárás, késő őszre emlékeztet.

De az ételfutár, most is teszi kötelességét, és meghozta a kaját. 
Gondolkodtam, hogy leírom a tojásleves receptjét, de végül nem tettem. Tegnap, késő este inkább saját ételemmel, illetve annak leírásával bíbelődtem. Halat csináltunk ugyanis, és amellett, hogy finomat ettünk, igyekeztem koncentrálni az esztétikai élményre is. Mivel pedig van tojásleveshez nagyon hasonlító receptem, inkább azt hoztam előre gyártva. A rosztyóka levesről van szó, ami egy felturbózott tojásleves tulajdonképpen. Ide is teszem a receptet, mert még elfelejtem. A most kóstolt tojáslevestől, csak annyiban különbözik, hogy van benne krumpli, és tojás is.
Mostanában, elég sokat foglalkoztam lecsóval, lecsós ételekkel. Most lecsós aprópecsenye érkezett. A konyhán az a cél, hogy gyorsan, finom ételeket készítsenek több száz embernek. Ezért, nincs annyi idő a tálalásra, mint nekem itthon. Számomra tehát azzal kezdődik a nap, hogy a megérkezett, az kihordó edényben összerázódott ételt, minél ízlésesebben tárjam a szemeitek elé. Ehhez időnként trükköket is kell bevetnem. Ilyen trükk, hogy időnként én is kicsit turbózok a kitálalt ételen. Van úgy, hogy csak feldíszítem valami a tányérra illő zöldséggel, gyümölccsel, vagy fűszerrel, de időnként lényegesen többet is teszek. Azért, hogy szebben nézzen ki, még az ételt is újragondolom. Most is így történt, mert ha lecsós aprópecsenyéről van szó, nézzen is ki annak. Az a pár szelet paprika, amivel újraforraltam, az ízén nem változtatott, és ha igen, csak finomabb lett tőle. Tehát én a mai lecsós aprópecsenyéből, még lecsósabbat csináltam. Áron fiam örülni fog, mert nyáron kiderült, nagy lecsórajongó. Örömömre, mert én is az vagyok. Még nincs vége a lecsószezonnak, így várható, hogy még a lecsós aprópecsenye receptje is le lesz írva hamarosan.
Majd elfelejtkeztem a másik főételről, az almaszószról, ami főtt sertés hússal jött volna, ha rendeltem volna belőle. Mivel nem kóstoltam, rövid leszek, csak a receptjét hozom ide. Képem van róla régebbről, így azzal is tudok szolgálni-
Hétfő van, így az lenne meglepő ha nem érkezne süti. De nincs meglepetés, mert itt van a megszokott formában az is.  
Óriás pogácsa jött, amit imádok. Bár én tepertősen jobban szeretem, ez is megállja a helyét. Nem úgy mint más. Ma elromlott a TV, ami hetek óta jelezte, hogy hamarosan meghal, a gépem olyan, mint februárban volt. Rettentő lassú, egyes műveletekre hosszú tízperceket kell várni, de akkor rendbe tudtam hozni. Most nem biztos. De megpróbálom!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése