2014. augusztus 7., csütörtök

2014.08.07. Karfiolleves, lecsós sertésszelet, körömpörkölt.

Úgy döntöttem, ma keveset beszélek mellé, mert nemszeretem fülledt az idő, és még szeretnék néhány dolgot megcsinálni. Ihletem van. Ennek nem szabad ellenállni, mert ezekből lesznek a legjobb dolgok. Nem bántam meg a legutóbbi bagett készítése folytán jövő sugallatot sem, de most több dolog motoszkál a fejemben. Erre rásegített a ma érkezett ebéd is. Azért valamit csak megemlítenék. Tegnap leírtam, hogy hosszabb idő után, ismét feloldották egy romantikus hölgyismerősöm letiltását a Facebookon. Az volt az első neki, hogy ott folytatta, ahol abbahagyta. Romantikus képeslap, az összes ismerőse megjelölve rajta, stb. Ma már ismét le van tiltva. Tulajdonképpen semmi rosszat nem csinál, csak nem veszi tudomásul a szabályokat. És nem érti, miért tiltják le állandóan!

Az év eleje óta, minden hónap közepe táján érkezik karfiolleves. Már egy hónapja megemlítettem, legközelebb megcsinálom a saját változatomat. Most sem fog elkészülni, de felírtam, el ne felejtsem, ha legközelebb piacon járok. Én, ugyanis úgy szeretem a karfiolt, ha rózsái roppanósak, mikor ráharapok. Épp ezért el fogom készíteni hamarosan azt a karfiollevest, ami biztosan ízleni fog nekem is. Gyerekkorom óta hadilábon állok a karfiolból készített levessel, de minden más karfiolból készült ételt imádok. A kovászolt karfiolt különösen. Minden nap meg is lesik sokan receptemet, hiszen nyár van, és itt a szezonja. Ma viszont a karfiollevesről egyenlőre nincs recept, viszont idehozom szóról szóra azt, amit majd egy hónapja írtam "A karfiolt sós, vagy ételízesítős vízben teszem fel főni, de a rózsákra bontott karfiol felét kiveszem a vízből egy idő után, így azok enyhén roppanósak maradnak. Ezeket rögtön hideg vízbe szedem, így megakadályozva, hogy tovább főjenek. A többit továbbfőzöm, és egészen szétfőzöm, sőt a végén botmixerrel pürésítem is. Így habarásra sincs szükség. Természetesen a főzés közben fűszerezem is a levest, és tálaláskor visszateszem bele a roppanós karfioldarabokat. Valószínű friss koriander zölddel, és mentával, valamint citromlével fűszerezném. De ez egyenlőre csak az én fantáziámban létezik, így a mai leves nem ilyen." Így fogom tehát hamarosan megcsinálni saját levesemet hamarosan. 
Furcsa módon, akkor főételként lecsós aprópecsenye is volt az étlapon, ami helyett csülökpörköltet kaptunk. Van ilyen, hogy élnek a változtatás jogával. Most viszont elhatároztam, megmutatom, milyen egy igazi lecsós sertésszelet. Így aztán nekiálltam hajnalok hajnalán lecsót csinálni. Úgy, ahogy én igazán szeretem. Mi kell a lecsóhoz? Hagyma, paradicsom, paprika, só. 
A legegyszerűbb Magyar kaja. Így kora reggel megcsináltam a lecsómat, ami ma nem csak díszként szolgál az érkezett kaján. Megérte! Erről, még ma receptet is írok, mert nem maradhat kíváncsi, a sok receptre éhező ember. És holnap is lecsót csinálok! Lehet, hogy holnapután is! Többfélét, mert szeretem. És mivel az első adagot már megcsináltam, a saját roppanós lecsómmal borítottam a mai sertésszeletet. Megengedhető csalás. Azért, hogy lássátok mennyi a különbség, mindkét képet felteszem. A tuningoltat, és az eredetit is.
A körömpörköltről szintén van írásom. Általában, hó vége felé készítjük, amikor már fogunkhoz kell verni a garast. A legolcsóbb ételek egyike ez is, és bográcsban is kitűnő. Nem csak körmöt, hanem fejhúst, és ha van rá keret, lapockát is teszek hozzá. De nem kertelek tovább, hanem hozom a receptet!  Ha megnézitek a megjelenés dátumát, kiderül, tavaly kora tavasszal írtam. Egyértelmű, hogy elraktározott anyagról volt szó, amit nem a készítésekor jelentetem meg. Azóta megjavultam! Majdnem mindent, szinte azonnal megírok, majd meg is osztom. Más nem csinálja meg helyettem, nem akarom, hogy feledékenységem miatt bármi kárba vesszen.
Mivel holnap este hazajön a főnökasszony, akit tényleg nagyon várok már, (Kimi kutyám talán még jobban) ma még kiélem magam a konyhában. Ilyenkor nem kell másra figyelnem, magamnak osztom be az időmet. Tehát, mivel van még paprika, friss paradicsom a kertben, virsli a hűtőben, egy nagy adag lecsót csinálok. Mivel a babot is beáztattam, az is kerül bele. Ja! És mivel régóta foglalkoztat, a Bud Spencer filmekben mit ettek hagymás babként, megpróbálom rekonstruálni. Nem lesz könnyű, mert hajnalban rengeteget gondolkoztam rajta. Abban a korban, amiket a westernfilmek tükröznek, nem volt még konzerv bab. Mint látjuk a vásznon, az ételeket serpenyőben készítik. Sima szárazbabból nem lehet főzni, csak ha azt előtte legalább 6 órára beáztattuk. Húsként, legfeljebb szárított marha kerülhetett bele, amit szintén áztatni kell. Tehát nem darált hús! Azt már régen tisztáztam magammal, hogy nem csilis babot, hanem hagymás babot csináltak. Csupa dilemma. Megoldom!
Majd elfelejtettem. Mindkét főkaja tartozéka a csemege uborka. Ezt bevallom, nem értem. Akkor, amikor rengeteg friss zöldség van, miért konzerv savanyúságot kapunk. Újabb dilemma! Lényeg az, hogy jól lakunk!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése