2014. július 31., csütörtök

2014.07.31. Karalábé leves, mexikói sertésszelet, zúzapörkölt.

Megvisel az időjárás. Hajnalban felébredtem, nehezen aludtam vissza, és most is olyan vagyok, mint akit fejbevágtak. Elég gyorsan gépelek úgy átlagosan, de vissza kell  vennem a tempóból, mert sokat ütök mellé. A böngésző is rendetlenkedik, így nem vagyok full happy. Annak ellenére sem, hogy a jó munkának megvan az eredménye. Rengetegen voltak kíváncsiak az utóbbi napokban írásaimra, ami határozottan jól esik. Tanulság; írni kell! Nem céltalanul, mert annak nincs értelme. Szerencsére volt miről. A következő hónapokban biztosan nem lesz ismét szülinapom, de majd keresek magamnak mást. A múltkor nagyon bevált, hogy bevásároltam 2500 Ft.-ból, és több napon keresztül nyolcféle kaját készítettem ebből az összegből. Néhány hét múlva újabb próbát teszek, új alapanyagokkal. Most viszont termőre fordult a paradicsomom, ami szinte elképesztő mennyiséggel lát el, így saláták, és egyéb paradicsommal készített cuccok jönnek. Elkezdem a szárítást is, mert imádom a napon szárított paradicsomot.
Kezd bemelegedni a kezem, és mily szerencse, hogy megérkezett a mai ebéd is. 

Karalábé leves jött, amiért annyira nem rajongok. Annyira, hogy még az elkészítési módját sem írtam le, és most nem is fogom. Lehet, hogy egyszer elkészítem ezt is a magam módján, mert azt biztosan szeretném. Én biztosan hasábokra vágnám a karalábét, és csak felét főzném meg, amit megfelelően fűszereznék, tejszínnel behabarnék, botmixerrel pürésítenék, majd a maradék karalábét is hozzáadva csak annyit főznék rajta, hogy enyhén roppanós maradjon benne a zöldség. Merthogy a karalábé is zöldség. Koriander, vagy petrezselyem zöldet is tennék hozzá, sőt egy kis halványító zellert is. Így főzök gondolatban. Máris jól laktam. A mai karalábéleves nem lehet ilyen, mert fagyasztott karalábéból készült. Belegondoltam. Azért főznek nyáron is fagyasztott alapanyagokból, mert ezt nem kell napokig tárolni, pontosan, "megfelelő" minőségben kiszállítja az ezzel foglalkozó cég, és ezzel biztosított az is, hogy időben asztalunkra kerüljön. Ez a cég, egyre kevesebb dicséretet érdemel! Magam is láttam évekkel ezelőtt, hogy a hűtőházban, mindig a legoptimálisabb időpontban dolgozzák fel a zöldségeket. Úgy tűnik, a karalábéval ez nem sikerült. Hónapok óta, mikor karalábéleves érkezik, irdatlanul fás a karalábé benne. Most is! Pedig a leves íze most jó, de ott az a fránya karalábé....
A mexikói sertésszelet nevéből számomra azonnal kiderül, hogy natúr sertésszelet érkezik, amire fűszeres ragu kerül, ami a közismert mexikói zöldségkeverékből van. Most jut eszembe: tegnap még késő este írtam egy új bejegyzést a salátákról, amiket én hamis majonézzel állítok össze, mert lusta vagyok friss majonézt gyártani, a jó minőségű bolti drága, az olcsó meg nem jó (hű, de szalonképes maradtam) A másik, hogy nejem minden veszélyforrást kizár. A majonézben pedig ott a nyers tojás sárgája. Én ezért ha hamis majonézt készítek, főtt tojás sárgát használok. Szóval, jók ezek a fagyasztott zöldségek, például akár ilyen ragu készítésére is. 
Áron fiam egyik kedvence a zúzapörkölt, de szerencsétlenségére most ment fesztiválozni. Sátorral! Felajánlottam a gumicsizmámat, mert nagy valószínűség szerint szükségük lesz rá. De fiatalok még, csinálják! Én is így tettem, amikor ilyen idős voltam, mint most Ő. Csak most több lehetőségük van rá, szerencsére. A zúzapörit többször csináltam már, így nem nehéz egy receptet előkotorni róla. Olyannyira nem, hogy több közül választhattam. 
Mindkét főétel mellé jól esik a savanyúság, ami az ilyenkor sűrűn érkező uborkasaláta, ami szokás szerint jó. (ezt nehéz elrontani, bár a múltkor érkezett kovászos ubi, ehetetlenül sós volt)  Eszembe jutott a tegnapi paradicsomszüret, amiből hamarosan salátát készítek. Érdekes, hogy a konyháról, még soha nem érkezett paradicsomsaláta. Vajon miért? Pedig nem nehéz megcsinálni, ilyenkor a legolcsóbb. Most az is eszembe jutott, hogy egy hete 99Ft-ért vettem paradicsomot, amiből kitűnő salátát készítettem. És utánaszámolva, egy kilóból legalább öt adag hozható ki, így 20 Ft.-ra jön ki egy adag.
Neki is állok, mert imádom, és rengeteg paradicsomom van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése