2014. július 25., péntek

2014.07.25. Sárgaborsó gulyás, Diós nudli, sonkás, sajtos penne

Ma rövid leszek, mert van mit csinálnom. Lehet, hogy több is, mint ami belefér az időmbe. De beosztom. Mától élesbe megy a hétvégére való készülődés. Korábban nem tudtuk elkezdeni, mert a hűtőkapacitás véges. Több éve tervezzük, hogy valamivel bővebb vendégsereget, rokonokat hívunk meg, és most itt az alkalom, a szülinapom ürügyén. Legutóbb tíz éve volt így. Két hete volt az igazi ünnep, de csak a szűk családommal ünnepeltünk akkor, most a szűkebb rokonság következik. Ami biztosan nem lesz: flancos, drága kaják. Ami viszont lesz, megfizethető, finom ételek. Malacpörkölt, amibe sikerült belecsempészni szívet, nyelvet, és tüdőt is, tepsis sült csirkecomb zöldséges, fűszeres, hagymás krumpliágyon. Lilahagymás virslisaláta, casinótojás, franciasalátán, uborka, paradicsom, és vegyes saláta, gyümölcssaláta dinnyekosárban. Azt még nem tudom, kedvesem milyen sütit készít, de biztosan kitalál valamit. Tegnap bevásároltunk. Külön érdemes megemlítenem, hogy hozzánk közel, van egy zöldséges, nagyker lerakat. Itt mindenki vásárolhat, de most tudom, sok irigyet fogok szerezni. Paradicsomot 99Ft.-ért, paprikát 119 Ft.-ért, kápia paprikát 199Ft.-ért, répát 99Ft. -ért, dinnyét 69Ft.-ért, tojást 26Ft.-ért, (M)-es, uborkát 180 Ft.-ért, és szőlőt, nektarint, citromot, káposztát, hagymát, lilahagymát vettünk, összesen 2800-ért. Megkérdeztem, hogy biztos minden benne van? Megérte a + 12 km. oda-vissza. A hentesemnél a malac eleje 800, a hátulja 850. Mindent ott vettünk meg, ahol a legolcsóbb. Legalább 5-8 ezret spóroltunk, ami nem kis pénz. Így aztán széles ételválaszékkal várjuk vendégeinket. De most még a menüvel voltam elfoglalva, mert először ezt a feladatot teljesítem.

Sárgaborsó gulyás jött elsőként, ami szokás szerint gazdag leves, hiszen pénteken mindig ilyen van. Valami tartalmas leves, és tésztaételek. A levesről írtam már, így gyorsan ide is rakom. Én akkor pulykából csináltam, mert szeretem használni, főleg a pulyka felső combot. nagyon jó állagú husi, könnyű vele dolgozni, finom, és gyorsan elkészíthető. Kíváncsi voltam, galuskát, csipetkét főznek-e bele, vagy csak úgy simán érkezik. Mindenhogyan finom, de a galuskával a legtartalmasabb.
A diós nudliról még nem írtam receptet, és valószínű, nem is fogok. Annyira nem szereti a család, hogy csak egy recept kedvéért nekiálljak. Ráadásul, a konyhán is a könnyebb megoldást választják, mert ha van gyorsfagyasztott nudli, akkor minek kínlódni a sodrással. A nudlit csak meg kell főzni, és porcukros darált dióval felturbózni. Annak, aki szereti, tökéletes ebéd a sárgaborsó gulyással kombinálva.
A sonkás, sajtos tészta, nem sűrűn van az étlapon. Nagyon kíváncsi voltam, milyen módon készítik el. Ezt is lehet rakott tészta formában csinálni, vagy simán apróra vágott, vagy csíkozott sonkával, sajttal megszórni a kifőzött tésztát. Spagettit, makarónit, orsót, vagy mint ma, pennét. Ma a rakott változat érkezett, így még egy receptet is tudnék mellékelni, ha megnyílna a blogger. Az előbb még működött, már nem. Így leírom, hogy a rakott penne nagyobb tepsiben készül, félig megfőzött pennetészta, sonka, esetleg darált hús, sajt, tojás, tejfölhozzáadásával. A hozzáadott sonka, vagy hús különbözhet, de az elkészített eredmény mindenképpen finom kaja.
A pénteki ebéd mellé gyümölcs is tartozik, de én most gyümölcsben tobzódom. Sosem volt még talán ennyi egyszerre az asztalon, mint most. Jó! Én nem szoktam lekvárt főzni! Én most készülök a gyümölcssalátához, ami nem olyan nagy szám. A legnehezebb a dinnye kifaragása kosár formára. Ezután, már csak a gyümölcsöket kell feldarabolni, és kevés őrölt fahájjal, citromlével összekeverni visszatölteni a faragott dinnyehéjba. Most úgy döntöttem, hogy csak idénygyümölcsöket teszek hozzá. Nektarint, szilvát, almát, szőlőt, és természetesen a dinnye kivájt belét feldarabolva. Máskor használtam ananászt, mandarint, banánt is, de így olcsóbb, és legalább annyira finom, mint az egzotikus gyümölcsökkel. A felnőttek adagjába egy kis vodka is kerül. A ma érkezett nektarinokat viszont szintén felhasználom a salátába.
Nekem már meglesz, de nektek is kellemes hétvégét kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése