2014. július 4., péntek

2014.07.04. Bográcsgulyás, bolognai spagetti, mákos guba.

Ma is az ebédről szól írásom, ami már megérkezett, és le is képítettem az ételeket.

Engedjétek meg viszont, hogy szokásom szerint, kicsit másról is írjak. A héten, nagy kísérletsorozatot csináltam. Kíváncsi voltam, mit lehet készíteni, 2500 Ft.-ból. Természetesen terveztem. Pont egy hete mentünk bevásárolni párommal, zsebemben a cetlivel, és 3000 forinttal. Általában nem szoktam leírni, mit akarok venni, mert minden megvan fejben, de ebben az esetben szükség volt előzetes kalkulációra.
Minimum hatféle ételt szerettem volna csinálni, többnyire salátákat. Aztán megláttam néhány akciós cuccot, és nem tudtam otthagyni. Több áruházban van akciós pult. Olyan, ahol azokat a zöldségeket árulják, amik közel járnak a szavatossági idejükhöz, vagy éppen már lejárt nekik, de ettől még fogyaszthatók. Így aztán először ott néztem körül, és már ott bevásároltam. Vettem paprikát, répát, gombát, és más zöldségeket féláron. Vettem továbbá paradicsomot, fagyasztott csirkemájat, orsótésztát, és mást, addig, míg a keret tartott. Úgy vásároltam, hogy a háromezer forintba még egy üveg bor is belefért, amiből kicsi került az ételekbe, a legtöbb viszont a jól végzett munka eredményeként jutalom volt számomra. Megérdemeltem! Bebizonyítottam, hogy kis odafigyeléssel, finom kajákat lehet csinálni, kevés pénzből is. Nem nagy adagokban gondolkoztam. Általában, kettő - négy adag készült minden ételből, de a májpástétom, egész héten szerepelt vacsoraként Áron fiam számára. Ami maradt, abból összedobtam egy salátát, ami számomra egész napra elegendő volt szerdán. Tehát jól dolgoztam! Nem csak finom, hanem ízléses, különleges ételeket, elsősorban salátákat készítettem. 
Gombapörkölt, csirkemáj pástétom, zöldséges, sült virslisaláta, vegyes zöldsaláta, csirkemájas, sonkás tésztasaláta, zöldséges tésztasaláta teriyaki szósszal, májas, sonkás uborkanaszádok, zöldséges csirkemell saláta, többsajtos tésztasaláta. Kilencféle kaja 2500-ból.
De illő írni arról is, amiért itt vagyok. Mivel készültem, tegnap megnéztem, hogy állok receptekkel. A bográcsgulyásról még nem volt, így leírtam, én hogyan szoktam készíteni azt. Egy hét múlva én is gulyást fogok főzni, de valószínű babgulyást. Német testvérvárosunkból Ditzingenből vendégek jönnek, és megkértek, hogy egy kisebb társaságnak (20 fő) csináljak valami Magyarosat. A babgulyás, elég magyaros. Füstölt csülökkel, csipedettel. Ma viszont bográcsgulyás érkezett, és ha már tegnap este leírtam, itt a saját receptem.  A mai bográcsgulyás sertéshúsból készült, sok galuskával. Pici csípős paprikát fogok tenni hozzá!
Bolognai spagetti is érkezett, ami családom egyik nagy kedvence. Általában mindenhol ismerik, szeretik, így ezért nem ezt főzök a Németeknek. Mikor fiaim cseregyerekként valahol megjelentek más országokban, előtte volt egy informális levélváltás. Mit szeretnek, mi az, amit semmi pénzért nem esznek meg. A német levelekben általában az szerepelt, "egal" Tehát nekik mindegy. A mi leveleinkben első helyen szerepelt a bolognai spagetti, hiszen Áron fiam kedvence, de Gergő is szereti, bár Ő a különlegességekre jobban ráizgul. Azért mi minden nap főztünk a gyerekeknek, valamint ebédre befizettük őket az egyik legjobb gyulai étterembe menzázni. Nem is volt probléma. A Németek sokkal lazábban kezelték a dolgot. Adtak a gyereknek minden nap 10 Eurót, hogy menjen a Mekibe kajálni. Na nálunk nem így volt. Minden vacsorára főztük, csupa magyaros kaját, de volt bolognai is, amit a világon, mindenütt ismernek. Most kicsit bajban vagyok, mert rengeteg bolognait készítettünk már itthon, de sokan nem tudják, hogy az eredeti bolognai ragu hogyan néz ki. Ezért a tradicionális bolognai receptjét hozom.  Kitűnő a bolognai, és igen nagy adag érkezett.
Receptem van a másik főételről, és bár nem annyira csípem, rendeltem is belőle. Bemutatom! Olvasóim - mákos guba. Mákos guba -olvasóim! Bemutattam! Bevallom, nem szeretem annyira én sem, mint a másik főkaját. Édes étel, ami szerintem inkább desszert jellegű, hiszen ma vaníliasodóval tálalják. Azért a recept nem marad el. Bízom benne, hogy akik ma ebből kapnak, nem fognak csalódni. Megkóstoltam, bár biztosan nem ezt fogom ebédelni. Igen jó lett, különösen így, hogy nyakon lett öntve vaníliasodóval.
Péntekenként mindig valamilyen gyümölcs érkezik az ebéd mellé. Ma az őszibarackra esett a választás. Valószínű ezt is kihagyom, de biztosan valaki elpusztítja a családban. Hétvége jön, és bár semmi nem lehetetlen, valószínű, csak segédkezek a konyhában hétvégén. Rántott csirkét rendeltem. Nekem marad a készülődés, egyenlőre csak fejben, mert a jövő héten nagy esemény történik életemben. Időben meg fogjátok tudni mi, mert ez a szemét facebook úgyis mindent kikotyog!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése