2014. július 1., kedd

2014.07.01. Szilvaleves, borított sertésborda, rakott zöldbab.

A hétvégén készített kajáimra sok észrevétel (csupa dicséret) érkezett, amit nagyon köszönök. Bevallom, igyekeztem minél szebbet, és minél finomabbat készíteni, és bár a fotókon nem érezni az ételek ízét, higgyétek el, az is nagyon jó. Tegnap már leírtam a házi májpástétomom receptjét, és óriási az érdeklődés iránta. Ezt is, mint más ételeimet nem szokványos módon, és szokatlan alapanyag hozzáadásával csináltam. A végeredmény a lényeg, ami kitűnő lett. Mivel a mai kajákhoz nem nagyon fűzök recepteket, ezt idebiggyesztettem, mert tegnap ezt vacsoráztunk, és jól esett. 

Most viszont itt az ebéd, és arról fogok írni.
Szilvaleves érkezett elsőként, ami valójában ugyanúgy készül, mint más gyümölcsleves, így receptet is tudok mellékelni hozzá. Hideget, meleget egyaránt. Mivel a mai leves meleg, a szó nemes értelmében, a receptem is erről szól.  Általános recept, akármilyen gyümölcsre érvényes. Ma szilvából készült, de bármi másból is meg lehetett volna csinálni. A mai leves is kellemes fahéjas illattal érkezett, rengeteg gyümölccsel, ami szétfőtt. nem is számítottam másra, ez így szokott lenni. Az élvezeti értékén a levesnek, semmit nem rontott!
A borított sertésbordával kapcsolatban az a helyzet, hogy saját konyhámban sosem készítettem még el. Lehet, hogy egyszer megcsinálom. Egyszer leírtam az almával borított borda receptjét, de a mai kaja, az egészen más. Ez már a nevéből is kitűnik, egy sertésszeletre, ami előtte ki lett kloffolva, fűszerezett, májas ízű ragu van halmozva, (borítva) majd az egész egy sajtos borítást kap. Szépen rápirult a tetejére, kellemesen van fűszerezve, egy kis füstölt íz is érezhető benne. A mellé kapott uborkasaláta is illik hozzá, így aki ezt választotta, biztos jól fog lakni vele.
A rakott ételeket nagyon szeretem. Sokan leragadnak a rakott krumplinál, pedig rengeteg változata van a rakott ételeknek. Friss, vagy fagyasztott zöldségekkel, rizzsel, hússal, de tésztával is készülhet. Ma zöldbabot, darált húst, riszt használtak hozzá fő alkotórészekként, de mire ideérkezett, nagyon szétesett. Sajnos, ez így szokott lenni. Ez is finom egyébként, de tudjátok, kényes vagyok a szép ételfotókra. Erről ma nem lehetett ilyet készíteni. Más a helyzet az étteremben, ahol a nagy tepsiből, rögtön a tányérra kerül, így a legnagyobb veszélyforrás, a szállítás kimarad. Egyébként, kitűnő ez a kaja is.
A rakott (csőben sült) ételekről, még az elsők között jelentettem meg egy átfogó írást oldalamon, így most ezt hozom ide. Ha valaki rakott zöldségfélékkel akarja meglepni szeretteit, ezt a receptet bátran használhatja.
Ennyi a mai ebédről, és bízom benne, hogy mindenki jól fog lakni. Én biztosan!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése