2014. június 20., péntek

2014.06.20. Frankfurti leves, milánói makaróni, szilvás gombóc.

Jómagam is sok recepttel szerepelek különböző online, és nyomtatott receptmagazinokban, valamint minden nap több értesítő érkezik email címemre ezektől. Ma az egyik magazin grill recepteket küldött. Megnéztem, mert át szoktam futni őket. Már az első kiverte nálam a biztosítékot. Zacskós grill fűszerkeveréket ajánl a hozzávalók közt, és semmi mást. Ez aztán a recept! Vedd a húst, és forgasd a kész fűszerkeverékbe. Valóban jó recept. Lehet, hogy csak nekem vannak túl nagy elvárásaim?! A másik recept szerint, a karajt mákkal, és mentával pácoljuk, majd így helyezzük a grillrácsra. Számomra nagyon kétséges a végeredmény. A harmadik ajánlott receptért sem vagyok oda, így biztosan nem fogom követni az ajánlásokat holnap, amikor szinte biztosan kaját is fogok készíteni, mert ballagásra szóló meghívásom van. Kíváncsi vagyok a ballagási ebédre rendelt éttermi kajára is, így biztosan velem lesz kedvenc fényképezőgépem, amivel megörökítem az eseményt, és elsősorban a kajákat. Ti is látni fogjátok, véleménnyel, receptekkel együtt rövidesen. 

A mai kaja viszont már itt van, és nem csak látom, hanem meg is ízlelhetem. A frankfurti leves nevéből kitűnik gyakori étterem látogatóknak, de még tán az amatőr szakácsoknak is, hogy virsli az egyik alkotórésze. Na meg krumpli, és kelkáposzta, így egy kellemesen sűrű tartalmas leves a végeredmény. Korábban leírtam már az elkészítés módját, így megosztom receptemet.  A mai leves nekem kifejezetten ízlik, semmi nem főtt szét benne, jó a fűszerezése.
Az étlapon milánói makaróni szerepel, de az ennek kinevezett étel nem az. Sok különbség van a bolognai, és a milánói raguk közt, és nem csak a nagy távolság miatt. A darált hús nem szerepel az eredeti milánóiban, míg a gomba a bolognaiban. A kettő házasításából viszont kitűnő kaját kapunk, mint most is. Az étteremben ugyanis minden alkalommal, mikor milánói szerepel az étlapon, darált búst is tesznek hozzá. Semmi baj, mert a kaja így tán még finomabb. Én elneveztem bolánói spagaróninak ezt a hibrid ételt, amiről nagyon sikeres írásom is van, amiben részletesen kitárgyalom a két ragu közti hasonlóságot, és különbséget. Ebben az írásban megtalálható a mai kaja receptje is. 
A bevezetőben leírtam már, hogy szerintem nem recept az, ha arra sarkalnak, végy egy kiló húst, és szórd meg fűszerkeverékkel. Ezek alapján, akár az is lehetne recept , hogy végy egy tasak gyorsfagyasztott derelyét, és főzd meg a tasakon található útmutató szerint. Márpedig a mai második főétel ízes derelye, ami így készült.(igaz, hogy az étlapon szilvás gombóc szerepel, de szinte biztos vagyok benne, hogy nem klopfolták ki a gombócot, hanem valamilyen ok folytán erre cserélődött a mai menü.) Tökéletes kaja, hiszen volt szerencsém látni, hogyan csinálják a hűtőházban ezt az igen finom ételt. Láttam, hogyan keverik össze az alapanyagokat, miből készítik, és végigkísértem a gyártás folyamatát is. Tetszett! Tetszik a végeredmény, hiszen itthon is előfordul, hogy kevés az idő, és előkerül a fagyóból egy tasak derelye. Elég ritkán. Jó, hogy a konyhán igen változatosan főznek, és ez is felkerül időnként az étlapra.
Ha péntek, akkor gyümölcs kíséri a napi étkeket. Ma őszibarackra esett a választás, ami ugyan nem szezon jellegű, de finom. Tegnap, jelentős mennyiségű meggyet sikerült fagyasztóba tuszkolni, így eszembe jutott, hogy a szezonális cseresznye, például még soha nem volt az étlapon. Majd javasolni fogom, de ez már át fog tolódni a jövő évre. Nektek viszont kellemes hétvégét, jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése