2014. május 21., szerda

2014.05.21. Tavaszi zöldségleves, lencsefőzelék, pulykacsíkok sajtszószban.

Történnek furcsaságok! Sok dologról nem írtam az utóbbi időkben, mert fájt a kezem, és nem akartam végleg használhatatlanná tenni, bizonyos eseményekről írt véleményeimmel. Most, hogy enyhültek fájdalmaim, előjövök archivált dolgokkal. 
Többek közt: írtam egy hiánypótló posztot a cigánykáról, ami úgy érzem, az átlagon felül teljesített. Egész sokan olvasták, mert egyrészt: különleges disznótoros csemege, amit csak az ország délkeleti részén készítenek, másrészt: rácuppant egy meglehetősen jobb szélen álló hírportál, ahol a gasztro rovatban, napokon keresztül vezető hír volt az én cigányka receptem. Miért is? Rájöttem! A keresőmotoruk be van állítva a "cigány" kulcsszóra, így posztom, automatikusan vezető helyre került. Nincs harag! Hamarosan jelentkezek a cigány pecsenye, és a zsidó tojás recepttel is, amik (remélem) hasonló népszerűségre tesznek szert!
Az év elején sokakban csalódtam. Cégekben, személyekben egyaránt, akik nem teljesítették ígéreteiket. Főleg anyagi jellegű problémáim voltak-vannak, mert sokan, nem teljesítették maguk által vállalt kötelezettségeiket. Vannak, akik felett, ezek miatt pálcát törtem. Új ismerősöket, barátokat is szereztem. Olyanokat, akik azt, amit vállaltak, teljesítették. Szerényen, lehetőségeikhez mérten. Nem ígértek sokat, de amit ígértek, teljesítették. Sokszor túl, bár nem vártam el. Mint már írtam, szívesen segítek receptekkel, de akár főzéssel is szerény lehetőségeimhez mérten, mások ünnepi eseményeinek lebonyolításában. Ha kell, elkészítem a kaját, természetesen ingyen, az előzőleg megvásárolt alapanyagokból. Segítséggel természetesen, és örülök, ha fogékonyak minden átadott tapasztalatomra! Most július közepéig, sok foglalt időpontom van. Büszke vagyok, mert elismerik munkámat!
Leszoktam a dicsekvésről! Most is rendszeresen jelennek meg receptjeim az online, és a nyomtatott sajtóban, indulok versenyeken, ahol időnként megméretnek, és megfelelőnek találnak, de nem osztom meg eredményeimet. Lehet, hogy majd egyszer csak kitörök, mint a szupervulkán a Yellowstone-ban. 

A mai kajáról szóló része írásomnak sokkal szelídebb lesz, mint egy vulkánkitörés. Tavaszi zöldséglevesnek hívják az illető levest, amivel kezdünk. Egy idő óta, nem a régebben megszokott kockázott zöldségekből főznek, hanem karikára aprítottból. Nemcsak finomabb így, hanem lényegesen látványosabb is minden étel, amibe zöldségek kellenek. Ma batonra vágták a répát, ami még szebben mutat tálalva. A kockázott sárgarépa fóbiám kórházi tartózkodásom idejéből fakad, mikor is a hét minden napján olyan levest adtak elém, ami valamilyen formában mirelit sárgarépából készült. Egyik nap, még meg is fejelték a levest, sárgarépa főzelékkel. A konyháról viszont, ahonnan a napi kaját kapjuk, változatosan érkeznek az étkek. Ritkán, vannak apró problémák, de alapjában, finomak. A kórházihoz hasonlítva ég, és föld! És nem az előbbi javára!
Másodikként lencsefőzelék, vagy pulykacsíkok közül választhatunk ma. A lencsefőzeléket szeretem. A hüvelyesek közül kedvencem a bab, de a lencsét is szívesen fogyasztom, és nem csak újév idején. Ma sült kolbásszal érkezett, ami kitűnő feltétként is, nem csak friss kenyérrel, mustárral. Ma picit édesnek találtam a főzeléket, de minden rendben egyébként.
A sajtszószos pulykacsíkokról van receptem is, így természetesen idehozom. Alapjában, minden pulykahúsból készült ételt szeretek. Húsa könnyen feldolgozható, jó ízű, gyorsan készen van. Ma inkább aprópecsenyének nevezném az érkezett ételt, mert nem csíkok, hanem egész apró húsdarabok jöttek. A szósz viszont kifogástalan, kellemes ízű.
Szerdánként cukrászsüti szokott érkezni az ebéd mellé, és a hagyomány ma sem tört meg. Piskótatekercs a desszert, ami az egyik legfinomabb süti. Méltó befejezése  mai kajának. Bevallom, ma nem a végére hagyom az ebédnek, hiszen ezt már el is pusztítottam. Olyan szépen kacsintott rám, hogy nem bírtam ellenállni neki. Bűnbe estem! Mea culpa, mea maxima culpa!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése