2014. május 14., szerda

2014.05.14. Zöldborsó leves, paradicsomos húsgombóc, zúzapörkölt.

Engedjétek meg, hogy néhány mondat erejéig visszatérjek a hétfői karalábélevesre. Voltak, akiknek nem ízlett. Mivel én csak saját véleményemet írom le, kérlek benneteket jelezzétek, ha nem ízlik az étel. Ne csak nekem, hanem az étterem menedzsmentjének is, mert elvárják a kritikát. Tőlem is kérték, minden apró problémát írjak meg, mert csak így tudják szinten tartani, javítani a minőséget. Én annyit tudok tenni, hogy összegyűjtöm, továbbítom az esetleges problémákat. Tegyétek meg, ha bármi gondotok van az ebéddel, jelezzétek akár nekem, akár az étterem felé, mert másként nem tudják orvosolni a problémákat. Én is megpróbálok ezentúl még figyelmesebb lenni, mert sokszor nem elég az az egy falat, amit reggelente megkóstolok az ételből. Sokszor árnyalódott már véleményem néhány órával később az ebéd elfogyasztása után.
Mivel féléves, megszokott vizsgálatra kell mennem mindjárt, sietnem kell. Nincs nehéz dolgom, mert minden mai ételről írtam korábban receptet, így könnyebb illusztrálnom őket. 

Zöldborsóleves érkezik, még nem tudom, milyen formában. Leggyakrabban, csont alaplébe főtt zöldborsó, időnként kiegészítve más zöldségfélékkel, többnyire levestésztával felturbózva. Ritkán tejszínesen. A receptet hozom, az eredményt a fotón láthatjátok, hiszen a képet még el tudtam készíteni indulás előtt. Ebben a receptben a tejszínes változatot láthatjátok.
A paradicsomos húsgombóc nagy kedvenc nálunk. Akkor szoktam rá, amikor a jaminai (Békéscsaba) főzőasszonyokkal sűrűn találkoztam, elsősorban dobozi lakodalmakban. Ők, az idős tyúkokból főtt levesből maradt, száraz mellehúsát dolgozták fel ezen a módon. A leves után szolgálták fel, és én már alig vártam. Ők nem főztek hozzá krumplit, de nem is volt szükség rá, hiszen csak amolyan átmeneti ételként szolgált a leves, és a pörkölt közt. Főtt krumplival elegendő, kiadós ebéd. Én így készítem, pulykahúsból: 
Áron fiam bajba lesz, mert a másik választható étel is kedvencei közé tartozik. Zúzapörkölt érkezik ugyanis, galuskával. Legjobban a bolognai spagettit csípi, de a zúzapörkölt, a paradicsomos húsgombóc, és a csirkepaprikás is a kedvencei közt van. Itthon is sokszor készítjük, az előbb leírtak miatt. Szinte lehetetlen elrontani, mert a zúzát művészet lenne szétfőzni, különleges, csupaizom állaga miatt. Majd egy éve kaptam felkérést arra, hogy egy online gasztromagazinnak készítsek öt ételt, és ezek egyike volt a kapros, tejfölös zúzapaprikás. Kicsit más, mint a ma érkezett étel, de ugyanolyan könnyen elkészíthető, és valamivel pikánsabb az íze, mint az egyszerűbb pörinek.  
Sütemény is érkezett, ami szerdánként cukrászsüti szokott lenni. Ma sem változott a rend, hiszen egy finom mogyorós szelet érkezett. Jó étvágyat kívánok mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése