2014. április 17., csütörtök

2014.04.17. Gombaleves, natúr csirkemell mexikói raguval, resztelt szárnyasmáj

Minden este lefekvés előtt megnézem a mellettem levő étlapot ami a heti aktuális jegyzettömb szerepét is betölti. Van amikor kicsit elnézem a sorokat, és így fordult elő, hogy kedden véletlenül előre dolgoztam. Semmi baj, mert így biztosan lesz recept is a mai resztelt májhoz, és mivel a hiányzó gombaleves receptet tegnap este megfőztem, így ahhoz is.

Elsőként a gombales receptemet nézzük, bár amikor ezt megírtam, nem tudhattam ma milyen formában érkezik a leves. Itt van előttem, már van alkalmam összehasonlítani receptemmel, és megállapítom, hogy nem sokat tévedtem. Természetes, hogy nem csak tejszínnel, hanem tejföllel is be lehet habarni a levest, mint ahogy ma is történt. Ellentétben az én receptemmel, ma nem főztek bele sem répát, sem zöldséget, galuskát viszont bőven. Na meg az ételízesítőből is többet, mint szerintem kellene. 
A natúr csirkemellhez, ami ma mexikói raguval érkezett, nincs recept, de nem is kell. A nevében benne van, hogy natúr csirkemell, amit felturbóztak egy fűszerezett fagyasztott mexikói zöldségkeverékből készített szaftos raguval. Én is így csinálnám! Természetesen akkor, ha éttermi chef lennék, hiszen a ragut előre el lehet készíteni, és csak a tálaláskor kell a csirkemellhez adagolni. Az előre megcsinált ragukkal nagyon változatossá lehet tenni az étlapot. Egy natúr sertéskarajt, vagy csirkemellet lehet gombás, lecsós, és mint a mai példa mutatja mexikói raguval, különféle mártásokkal tálalni. Ha ezek a raguk esetleg elfogynak, gyorsan újakat lehet készíteni a fagyasztott alapanyagokból. Egyébként sem vagyok ellensége a fagyasztott cuccoknak, hiszen megőrzik frissességüket, aromájukat. Könnyű velük dolgozni, és finomakat lehet belőlük főzni. A krumplipüré kitűnő köret mellé, de mással is elképzelem. A mai krumplipüré porból készült, szintén ételízesítővel, aminek kevésbé örülök.
A következő főétel mellé párolt rizs került, ami illik hozzá. Szintén szaftos étel a resztelt szárnyas máj, amit nyugodtan hívjunk csak pirított májnak. Ugyanazt jelenti, és minek flancolni. Szinte természetes, hogy már majd minden érkező ételhez tudok publikálni receptet is, és ezért örülök, hogy a múlt év októberében elindítottam "csak a recept" oldalamat is. Azóta 160 receptet írtam rá, köztük a mai étel, a pirított máj receptjét is. Sokan olvassátok őket, köszönöm!   A mai pirított csirkemáj nem így jött. Ha a képet megnézitek látszik, hogy egész más az állaga, mint az általam leírtnak, de finom. Különösen érzem benne a majoránnát, ami minden májas ételhez illik, de nincs eltúlozva benne, így csak növeli az ízélményt. 
Mindkét főkajához illik, és jár is savanyúság. Tegnap este, szinte fogadni mertem volna, hogy csalamádét küldenek hozzájuk, mert most van a szezonja. Hamarosan lehet friss salátát, uborkasalátát, paradicsomsalátát, és másokat készíteni, amit alig várok. Csalódás ért, mert egyáltalán nem kaptunk savanyúságot. Ezért maradt üresen a helye a montázson is. Pedig különösen a máj mellé, jól esett volna!
Még nem tudom, milyen salátát fogunk tálalni vasárnap a csülkös pacal mellé, amit a Pálinkafesztiválon fogunk főzni. Baráti piknik lesz, és most úgy döntött a csapat, hogy nem szállunk be a versengésbe, hanem csak magunknak főzünk. Biztosan most is finomat, hiszen mindig így van. Közülünk bárki vállalhatja a főszakács szerepét, hiszen egyforma gasztronómiai tudással, tapasztalattal vagyunk felvértezve. Ilyenkor mi, pasik vesszük kézbe a fakanalat, és asszonyaink, családunk a készre érkezik. Évek óta különleges feladatot vállalok ilyenkor magamra. Én pucolom előtte a hagymát, ami olykor akár tíz kiló is lehet. Néhány éve, nem siratom meg ezt a munkát. Szívesen vállalom, mert másokkal ellentétben, valamilyen különleges ok miatt nem csípi a szememet a hagyma. Tehát a hétvégén összetartás lesz a csapatnak, és aki kíváncsi ránk, látogasson meg bennünket a Gyulai Vár aljában. Könnyű lesz felismerni bennünket mert mindannyian a "Tepertőkeverők" pólóját fogjuk viselni. Ha jut, meg is kóstolhatjátok a CSAPAT főztjét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése