2014. április 11., péntek

2014.04.11. Sárgaborsó gulyás, spagetti carbonara, ízes derelye.

Napok óta ismét halálán van gépem, és többször defibrilláltam már eddig sikerrel. Biztos, hogy ismét rendszer újratelepítés lesz a vége, de az komolyabb meló, így egyenlőre bízok a szerencsémben. Most kicsit hosszabb idő a fotó feldolgozás, mert hirtelen nem ismeri fel a fényképezőgépet a kompjúter, és csalafinta módszereket kellett bevetnem. Nem vagyok elveszett ember!

Ma kora reggel gyorsan megírtam egy új receptet is, mert láttam, hogy a most érkezett sárgaborsó gulyásról még nincs. Nem okozott különösebb nehézséget, mert alig különbözik mondjuk egy babgulyás recepttől, de a tisztánlátás miatt jobb így. Még az is lehet, hogy valaki kedvet kap elkészítéséhez, és a hétvégén nekiáll gulyást főzni. Tegnap délután meglepetés is ért, mert érdeklődtek "csak a recept" oldalam iránt. Egy online receptgyűjtemény keresett meg, ahol már szerepel főoldalam, de ha úgy látják örülök, ha ez a blog is külön figyelmet kap. Ide töltöttem fel a mai sárgaborsó gulyás receptet is.  Ez önmagában is laktató, de péntek van, így tésztaételek következnek még. 
A spagetti carbonara is azok közé tartozik, amiről korábban írtam. Itt a receptem róla. Egyszerű, laktató tésztaétel, ami állítólag az Olasz szénégetők kedvenc kajája volt. Ha minden igaz... Hamarosan aktuális lesz receptem, ugyanis én húsvéti sonkamaradékból csináltam. Már készülődik Anyósom, aki ilyenkor együtt főzi a sonkát, a kolbászt, és a tojást egyazon lében. Így kicsit mind átveszi a másik ízét, és csodás ételek kerülnek a húsvéti asztalra. Carbonara spagetti csak valamivel húsvét után, a sonka maradékából. Ha marad egyáltalán.
Nincs receptem az derelyéről, és nem is lesz. Ezt a töltött tésztát ugyanis sem eddig, sem ezután sem fogom csinálni itthon. Minek? Kapható fagyasztott formában, elfogadható áron, és nincs vele macera. Láttam, még évekkel ezelőtt a hűtőházban, hogyan készítik, és mi is ezt a terméket használjuk, ha nagyritkán eszükbe jut ezzel kényeztetni a családot. Maga a tészta, amiből a derelye készül, lehet többféle. Készíthető csak lisztből, tojásból, de csinálhatjuk főtt krumpliból, lisztből, grízből, tojásból, és más változatai is vannak. Lehet tölteni szilva, barack, és más lekvárokkal, vagy mint a mai gyümölcsízzel. Ezt a tömbben kapható készítményt, még a II. Világháborúban találták fel, és hadi élelmezési célra használták főleg. Mivel sütésálló különféle kelt tészták gyakran használt tölteléke is. Tulajdonképpen kocsonyásított gyümölcslekvár, igen nagy cukortartalommal, amibe szinte minden gyümölcs íze keveredik.
És ha már gyümölcs, a pénteki ebéd záróakkordja mindig valamilyen gyümölcs. Ez, amióta innen kapom ebédemet mindig így van, ritka kivételtől eltekintve. Ilyen kivétel lesz a jövő heti is, mert Húsvét előtt mindig meglepnek bennünket egy csokinyuszival. Ma még nincs itt az ideje, így egy alma jött ebédünk mellé, a mosolygós fajtából. Remélem, mindenkinek jól fog telni a hétvége, és senki nem fog üres gyomorral nekivágni a kiránduláshoz, házimunkához, a húsvéti előkészületekhez!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése