2014. április 8., kedd

2014.04.08. Almaleves, szezámmagos rántott csirkemell, rakott krumpli.

Már év elejétől piszkálja a csőrömet valami. Akkor már hangot adtam neki, hogy sokan átvertek az utóbbi időkben. Jelentem, a helyzet nyugaton, és keleten is változatlan. A hangzatos ígéretek a semmibe vesztek, de dolgozom tovább. Nejem azt mondta: az a baj, hogy jó a szívem, és nem tudok ellent mondani. Igaza van. Át kell gondolnom bizonyos dolgokat, és úgy kell folytatnom munkámat. Eddig sem tártam nagy nyilvánossá elé dolgaimat, és a jövőben sem fogtok észrevenni semmit, mert nem kibeszélő showban vagyunk. Pedig szívesen szembesítenék néhány ígérgetőt hangzatos ígéreteivel. Ennyi. 
Már kicsit meg is bántam kifakadásomat, de kicsit megkönnyebbültem. Jobban fog esni az ebéd, ami már meg is érkezett. 

Almaleves jött, a megszokott fahéj illattal. Kis karácsony a tavaszban. Van receptem az almalevesről is, és mily szerencse, hogy fél éve nekikezdtem Csak a Recept oldalam szerkesztésének, mert egyre bővülő receptkínálatomból, többek között ide is tudom hozni már kész írásaimat. Most is megteszem. Itt olvasható almaleves receptem. Én tejszínnel írtam le a leves elkészítési módját, de megcsinálhatjátok tejföllel, vagy anélkül, az alma egy részét pürésítve is. Hidegen, és melegen is ehető, mindenki ízlésének megfelelően.
Rántott hús az egyik főétel, mégpedig csirkemellből. Kevés receptem szól panírozott, rántott húsfélékről, de a közeljövőben biztosan szülök legalább egyet. Ez is kelleni fog új oldalamra, ami a Kezdők Konyhája nevet kapta a keresztelőn. Az alapoktól indulok, és első bejegyzésem kés is van, csak a fotók hiányoznak, de ezt is megcsinálom még ma. Össze kell szednem azt az induló csomagot, ami szükséges, akár albérletbe is egy kezdő konyhába. Mivel a rántott hús, egyszerűen készíthető, finom étel, ez is hamarosan felkerül oldalamra. És a húskloffoló is az indító csomagba.
A rakott krumpli egész évben készíthető, mégis inkább húsvét után, vagy karácsony környékén nagyobb a valószínűsége megjelenésének. Húsvét után azért, mert a maradék tojás, kolbász, sőt még a sonka is használható ehhez a nagyon finom ételhez, karácson környékén pedig az ünnep hangulata miatt. Lehet készíteni nyers, vagy előfőzött krumpliból, és természetes, hogy nekem is van receptem róla több is. A legegyszerűbbet csatolom. Ide.
Mindkét főétel mellé illik, és jár is savanyúság, ami ma csalamádé. Kevés kivétellel, a világ minden országában fogyasztanak néhány főétel mellé savanyúságot. Van, ahol viszont nem tudnak mit kezdeni vele. Egyszerűen nem tartozik bele az adott nép étkezési kultúrájába. 30 éve történt, hogy Szovjet turisták étkeztek Gyula egyik ismert éttermében, és a menühöz előre kitett savanyúságot, a világ legtermészetesebb módján bekajálták előre. Ha ki volt téve, megesszük - mondták. Egyébként is szép, színes. Hátha nincs más. Számunkra furcsa, utólag belegondolva valószínű Grúz vendégek voltak, tele aranyfogakkal. A csalamádétól pedig különösen ragyogtak fogaik. Barátságos csoport volt, mindig mosolyogtak. Próbáltak kommunikálni, és vásároltak. Mindent. Számukra mi voltunk akkor az ismeretlen nyugat, ahol szinte minden kapható. És mennyi ismeretlen újdonságot jelentett számukra az utazás. Biztosan kellemes élményekkel tértek haza, és mesélhettek otthon a csalamádéról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése