2014. március 19., szerda

2014.03.19. Kelbimbó leves, lencsefőzelék, fűszeres sült csirkeszárny.

Én megmondtam előre! Kifakadtam a nagy áruházláncok, köztük a Tesco ellen is, inkorrekt magatartásuk ellen, és mit tesz Isten? Azt a receptversenyt, amin többet nem akartam részt venni, hip-hop, a határidő lejárta előtt bezárták, megszüntették. Úgy érzem, jól láttam a problémákat. A mostani nyerteseknek gratulálok, találkozunk más versenyeken! Elhatároztam, ezentúl magamra, családomra, és Rátok, olvasóimra több időt fordítok. 
Szerencsére nagyon sokan olvassátok írásaimat a Facebookon, és saját blogoldalamon is. Ez utóbbin, a fő oldalam hamarosan átlépi a 100000 látogatót, így játékot fogok szervezni, megfelelő körültekintéssel. Csalók kizárva! Ha valamit nagyon utálok, azok a csalók. Képesek egy elemes körömcsipeszért ölre menni. Van, aki ott virraszt a gép előtt, megvárva a kellő időpontot, hogy ő lehessen az X. lájkoló. És utána jelentkezik a nyereményért! Csaló, mert bizonyítottan csalt az előző játékon is, és most is csalt. Kilépett a csoportból, aminek előtte tagja volt, és remegő kézzel akkor nyomta meg a like gombot amikor kellett, így ő lett a nyertes. Be is biztosította magát, mert egyszerre öt profillal vett részt a játékban. Csalás!!!! Nem új kedvelő, hanem régi, aki most ismét csalással lett nyertes, és ha legközelebb játék lesz hirdetve, ugyanígy fog csalni. Semmi más nincs profilján, csak játékok lájkolása, a nyeremények iránti perverz vágy. Tehát fennforgás van! Az én oldalamon, ilyen tisztességtelen játékosok nem fognak nyerni! Nektek viszont minden lehetőségetek meglesz arra, hogy szerény, de annál szívesebben adott nyereménnyel díszítsétek otthonotokat, vagy bármi mást. Valamikor, nem is oly rég órás voltam. Szaktudásom megmaradt, de már kényszernyugdíjas vagyok. A játék nyertesének egy egyedi, faliórát fogok felajánlani, amit konzultáció után fogok elkészíteni a neki, az általa választott alkalomra, képpel, vagy logóval. Mivel hamarosan indul a játék, érdemes gondolkozni, mit szeretnétek. De előtte, más, fontos dolgom van! Elemezni a mai kaját.

Például, a kelbimbó levest. Bevallom, ez nem tartozik azok közé, amiért megvesznék. Magát a kelbimbót szeretem, de köretként, vagy rakottan sokkal inkább megenném. A mai leves fűszeres csont alaplébe főtt kelbimbót tartalmaz biztosan, de mivel nem kóstoltam még meg, így csak találgatok. Kitalálhattátok ebből, hogy még azelőtt írom meg beszámolómat, mielőtt a mai kaja megérkezett volna. A fotókat utólag illesztem a megfelelő helyre, de mivel van reggel szabadidőm, igyekszem kihasználni. Mire végzek, úgyis itt az ételfutár.
Egyik főételként, lencsefőzelék fog érkezni fasírttal. Ezzel jelentős munkát adnak nekem, mert a legnehezebb a fasírtot tálalni. A két év alatt, mióta fotózom ételeinket, ezzel volt a legtöbb bajom, mert a fasírtot kiemelve, szinte mindig szétesik, és trükkök sorát kell bevetnem, hogy miként hozzam élvezhető formába az általatok látott képen. Megmosolyognátok, ha látnátok. Annyit elárulhatok, hogy ehető formában marad, mert én a fotó kedvéért nem követek el olyan trükköket, mint a hivatásos kajafotósok. Náluk időnként ragasztó, petróleum, hajlakk is szerepel a trükkök tárházában.
A fűszeres, sült csirkeszárny, amellett hogy finom, látványos étel is. Ezzel nem lesz gondom. Még nem láttam, de mindenképpen fog mellé kerülni kevés zöld saláta is. Kertemből egyenlőre hiányoznak a díszítő elemek, de megfelelő áron lehet venni salátakeverékeket, melyekből néhány levél is kitűnő dísze egy kitálalt ételnek. Kis zacskókban lehet venni többfélét, és szendvicsbe sem utolsó. A csirkeszárnyat én több módon készítem, de minden alkalommal, (ha sütöm) jó fűszeresen. Biztosan hallottatok már a Kentucky fűszerezésről. Ezt a spéci keveréket azért találták ki, hogy az amerikai csirkegyárakból kikerülő íztelen, gumicsirkéket valamivel feljavítsák, és ezzel fogyaszthatóvá tegyék. De a házi, friss csirkének nem kell csak só, bors, mustár. Lehet sok más módon készíteni, más fűszerekkel, de sörrel, mézzel is. Ezek mind különleges ízt adnak neki. Van egy egész jó, és rendkívül látványos csirkeszárny nyárs receptem, így ma ezt csatolom. Hamarosan úgyis jön a grill szezon, és bízom benne, néhányan hasznát veszitek. 
Már csak a süti hiányzik, ami ilyenkor cukrászsütemény szokik lenni. Mindjárt itt a kaja,  és akkor meg is fogom mutatni, mit eszünk ebédünk zárásakor. Közben kedvenc kutyusom behozta szájában a reklámújságokat, és mivel ügyesen csinálta, kapott érte jutalmat. A jutalom annyira tetszett neki, hogy újabbat szeretne. Én meg átlapozom az áruházak akciós ajánlatát, és mint máskor, most is megállapítom, hogy megint semmire nincs pénzem, és mit nem veszek meg akciósan. Szerencsére a napi ebéd biztos pont életünkben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése