2014. január 17., péntek

2014.01.17. Nyírségi húsgombócleves, ízes derelye, rakott, sonkás penne. kiwi.

Bevallom, ma nagyon örülök! Napok óta sokat foglalkozok egy receptverseny lebonyolításával, a képfeltöltéshez, megosztáshoz, szavazáshoz való alkalmazás testreszabásával, beüzemelésével, aktiválásával. Ma indult a játék, és minden sínen van. Túl vagyok az első teszteken, és ezért az örömöm. Minden tökéletesen működik, annak ellenére, hogy minden saját lökött agyam szüleménye, és ez az első, hogy ebben a formában levezénylek egy versenyt. Mindezt anélkül, hogy bárki kiokított volna az alkalmazás működtetéséről. Köszönöm természetesen admintársamnak, aki sokat segített a szervezésben, valmint Ő találta ki az egészet. A játék ma indult, és jan. 31.-ig tart. Ha van egy jó recepted, fel is töltheted az oldalra. Itt látható a receptverseny.
Most, hogy kidicsekedtem magam, jöjjön aminek jönnie kell, a napi kaja.

Levesként nyírségi húsgombócleves érkezett, és bármilyen sok a dolgom, megkóstoltam, mert anélkül nem tudnék véleményt alkotni. Szembetűnő, hogy gomba is van benne, bár az eredeti recept szerint az nem szükséges hozzá. El nem rontja, és én egyébként is szeretem a gombát. Már jóval korábban megírtam a receptet, így nem okoz nehézséget idehozni. Ide kattints érte. Népszerű recept, mindenhol nagy sikere volt, ahova eddig feltöltöttem.
A főételek egyikéről sokat nem tudok regélni, mert az ízes derelyét biztosan fagyasztott alapanyagból készítették. Nincs ezzel semmi baj, mert így is nagyon finom. Saját konyhánkban is készítettük már így a derelyét, mivel semmit nem kell tenni, csak a fagyott alapanyagot forró vízben megfőzni. Úgy igazán finom, ha morzsát is pirítunk mellé, és ma is így érkezett. Porcukorral megszórva, mert így igazán finom. 
A rakott penne is sűrűn készül saját konyhánkban. Ma sonkával csinálták, de lehet hússal, bolognai raguval, és sok mással is készíteni. Eszembe jutott, egy majd egy éve írt bejegyzés a rakott pennéről, így most azt hoztam ide. Ebben elég részletesen leírtam az elkészítés módját. Itt olvasható
Mivel péntek van, jár egy gyümölcs is az ebédhez, ami ma kiwi formájában érkezett.
Rendkívül magas a C vitamin tartalma ennek e gyümölcsnek, egy darab biztosítja a napi szükségletet. így aztán biztos nem maradok vitamin nélkül, sőt  még többet is kapok a szükségesnél. Reggel bevettem már a tablettámat, amit ilyenkor télen mindenkinek javaslok. Túlzásba nem lehet vinni, mert a C vitamin vízben oldódik, és a felesleg el is távozik.
Most pedig én távozok el, az elején leírt dolgok miatt. 
Mindenkinek jó étvágyat, kellemes hétvégét kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése