2014. január 16., csütörtök

2014.01.16. Zöldbableves, bakonyi csirkemell, székelykáposzta.


Örömmel konstatáltam, hogy ma is finomat eszünk. Levesként a zöldbabból készült finom lé érkezett, bőséges beltartalommal, pikánsan. Alig bírtam megállni, hogy ne repetázzak belőle, de első a meló. Ha nekikezdenék a második tányér levesnek, akkor később lenne kész a beszámoló, márpedig, sokan kíváncsiak vagytok rá. Köszönöm!
Azzal kezdődött a napom, hogy a mai főételek közül a bakonyi módra készült csirkemell receptjét megosztottam, egy általam kezelt oldalon. Nagyon szeretem, és tegnap ellenőriztem, hogy tudok-e saját receptet produkálni hozzá. Van, és ide is hozom. Itt látható.
A bakonyinak, egyébként túl sok köze nincs a hegységhez, hanem  Gundel Károly párosította először a gombapörköltet, a hússal. Mivel erről is bővebben írtam, kivételesen két linket kaptok. Itt olvashatsz bővebben a bakonyi módra készült ételekről.
A másik főételről még nem írtam receptet, de ami késik, nem múlik. Mentségemre szolgáljon, hogy nálunk inkább toros készül, ami kísértetiesen hasonlít a székelykáposztára. És ha már a Székely szóba került, ezt az ételt se keressétek székelyföldön. A Székely személynév, egy híres vendéglős neve, aki vendéglőjében ezt az ételt szolgálta fel, mindenki megelégedésére. Most, hogy egyszerre látom előttem a két étel képét, rájöttem, hogy nyugodtan párosíthatom a két ételt. Mi lenne, ha gombával készíteném el a székelykáposztát. Már érzem is az ízét! Meg is csinálom. 
Ma ennyi volta kaja. Holnap péntek, és a szokásos gazdag leves (a mai sem semmi) és tésztaétel érkezik. Na meg gyümölcs. Rá is pillantottam az étlapra, és biztosan jól fogok lakni holnap is. Na meg természetesen ma is. Nektek is jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése