2014. január 9., csütörtök

2014.01.09. Karfiol krémleves, sertéssült mexikói rizzsel.

Megint időben megérkezett az ebéd, és remélem, mindenki időben meg fogja kapni. Miért ne lenne így?! Még a héten csak egyféle főételt kapunk, de úgy érzem, igyekeztek olyan kajákat válogatni, amiket mindenki szeret. 
Én gyerekkoromban utáltam a karfiolt. Ez az idők során lényegesen megváltozott, és a karfiol kedvenc alapanyagaim közé lépett, de a levessel még ma is hadilábon állok. Ez van. Ennek ellenére természetesen megkóstoltam, mert nem írhatnék róla véleményt. A leves finom. Inkább krémlevesnek mondanám, hiszen a benne lévő karfiol nem maradt benne egészben. Biztos, hogy fagyasztott karfiolból készült, hiszen ilyenkor már nincs friss, vagy csak hűtve tárolt, drágán. Tele van viszont galuskával a leves, ami állagát kívánatossá teszi. (kicsit nagy méretűnek találtam benne a galuskákat, de ez szubjektív vélemény) A héten, még nem kaptam étlapot előre, így az ételek nevét következtetéssel állapítom meg. A mai levesnek tehát tapasztalataim alapján "karfiol krémleves" nevet adtam.
Ugyanúgy keresztelőre kellett vinnem a főételt is, aminek a képzeletbeli étlapon, "sült hús, barna mártással, mexikói rizzsel" nevet adtam volna. A hús, minden bizonnyal karaj, ami egyben lett sütve, és csak kihűlés után lett szeletelve. Biztosan észrevettétek már, ha a húst rögtön a sütés után szeletelitek, szétesnek a rostok. Ha megvárjuk, míg hűl egy kicsit, sokkal szebben lehet szeletelni. Ez a megállapítás, majdnem mindenre vonatkozik, így a sütikre is. A főkajához jár csemege uborka is, ami harmonikussá teszi az ízeket. Bőséges adag, biztos vagyok benne, hogy mindenki jól fog lakni a mai ebéddel is.
Tegnaptól, új feladattal bővült repertoárom, ami jó érzéssel tölt el. Mint mindenhol, igyekszem helytállni új feladatomban is. 
Tegnap le volt fagyva a blogger.com, így a blogoldalam követői később láthatták írásomat, de remélem ma nem így lesz! Belegondoltam: annyira függünk már a technikától, hogy minden kis hiba feltűnik. Ez pedig csak egy apróság volt. Mi lenne, ha több napon keresztül nem lenne áram. Sokan lennénk nagy bajban. De nem erőltetem tovább agyamat, mert belegondolni is rossz. Inkább jó étvágyat kívánok az ebédetekhez, bárhol is egyétek. Remélem, lesz áram, hogy megmelegítsétek! Vagy gáz! Mindegy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése