2014. január 8., szerda

2014.01.08. Tarhonyaleves, zöldborsófőzelék

A héten még egyféle főétel érkezik ebédre, de a jövő héttől más a helyzet. Hétfőtől, ismét kétféle főétel közül választhatunk.
 Mivel sokaknak tévhite van a kiszállított ebéddel kapcsolatban, (úgy általában) jöjjön egy történet. Van, aki egész életét úgy élte le, hogy főzött magának, és családjának. Nem is rosszul. Mióta egyedül maradt, több napra előre készített magának, mert nem volt értelme pici adagokkal bajlódni. Most, hogy egészsége kicsit megromlott, kiszállíttatja az ebédet egy közeli étteremből, kedvezményes áron. Jó tudni! Idős, rászorult emberek ebédjét alapítványi támogatással olcsóbban viszik házhoz! Nos! Az illető nagyon meg van elégedve a kiszállított ebéddel. Változatos, és mint elmondta, egész napra elég neki. Ennyi. Nem erről a konyháról származik ebédje, és még nem is erről a településről, de tudom, sokan meg vannak elégedve mind ezzel, mind a máshonnan származó menzával. Vannak természetesen kivételek, de szívből remélem, ez nem általános!


A mai ebéd egyszerű, de finom. Tarhonyaleves érkezett, nagyon bőséges beltartalommal. Belekóstoltam, és jól esett. Kint is hagytam a kitálalt  mennyiséget, és hamarosan megmikrózom, megeszem. Hihetetlenül egyszerű az elkészítése, és sok leves hasonló formában készül. A lebbencs, és a sima zöldségleves, a zöldborsóleves is. Más a friss zsenge borsóból készítve, de így is finom.
Ha már zöldborsó! A főzelék ma abból van, bár nem a zsenge, friss tavaszi csemegeborsóból, hanem annak mélyhűtött változatából. Így is tökéletes. Egyszer referenciafilmet készítettem a békéscsabai Hűtőháznak, és pont a zöldborsó feldolgozását filmezhettem. Szinte órára pontosan meg volt határozva, mikor szüreteljék, mikor fagyasszák le. Az is eszembe jutott, hogy már leírtam, én hogyan készítem a zöldborsófőzeléket, így minden fölösleges duma helyett idehozom a linket.  Itt olvashatod hogyan csináltam a zöldborsófőzeléket.
Akár a mai ebéd képét is betehettem volna a bejegyzésbe, mert ugyanúgy néz ki mint a több hónappal ezelőtt készült főzelék. 
Ma is jár egy finom süti az ebédhez, és milyen véletlen, hogy délután azzal beszélgetek hosszan, aki nemrég még tulajdonosa volt a cukrászatnak, ahonnan a mai süti is érkezett. Megvárom a jobb időt, és meg fogok látogatni egy neves cukrászatot, mert nagyon kíváncsi vagyok munkájukra. Természetesen, be fogok számolni arról is. 
Most viszont nem maradt más dolgom, mint jó étvágyat kívánni. Úgy tűnik, újabb apró a gasztronómiával kapcsolatos feladattal bővül feladatköröm, amit szívesen fogok csinálni. Nem kell mást tennem, csak azt, amit szeretek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése