2013. december 17., kedd

2013.12.17. Karalábéleves, rántott sajt, tavaszi göngyölt sertésborda.

Visszavonhatatlanul jön a Karácsony. Megérkezett a jövő heti étlap, és a konyhán is ünnepi szünetet tartanak. Megérdemlik! Egész évben, magas színvonalon biztosítják több mint 600 fő napi étkezését bőségesen, finoman, szerény költségek mellett. Köszönjük! Néhány napig még írok a naponta érkező kajákról, de én is tartok kis szünetet. Ilyenkor Nejem is szabin van, és a konyha varázsa elragadja. Mindig jól főzött, de különösen a sütik terén, egyre különlegesebbeket alkot. Ma viszont még a megszokott menüt fogyasszuk, és rá is térnék, mivel tömjük meg bendőnket.


Peches vagyok! A karalábéleves kóstolásakor, pont azt a falatot kaptam be először, amiben a karalábé fás volt. Nem a konyhán dolgozók tehetnek róla, de úgy tűnik, a konzervgyár, ahonnan a fagyasztott karalábé kockákat szállították, öreg karalábékat dolgozott fel. Kár érte! Igazság szerint, ez nem fordulhatna elő, mert voltam már a békéscsabai hűtőházban zöldségfeldolgozás közben, és tudom, napra pontosan meg vannak jelölve az érés, és a feldolgozás dátumai. Egyszerű a leves, kagylótésztával, habarással készült. Enyhén fűszerezve, így én utánaízesítem, szokásomhoz híven.
Rántott sajt is érkezett rizi-bizivel. Ezzel sincs sok gond, mert láttam milyen gyorsan végeznek a panírozással, a sütéssel. Bő, forró olajban, lényegesen könnyebb, mint itthon kis mennyiségben. Ez az az étel, amihez nincs különösebb hozzáfűznivaló, így ugrok a következő főételre.
Tavaszi göngyölt sertésborda a hivatalos neve, és amellett, hogy látványos, finom is.
Elemzés alá vetettem, és úgy látom, mexikói zöldségkeverék van benne. Megint fagyasztott termék, és én is szívesen használom. Jön Karácsony, Szilveszter, és biztos előkerül a fagyasztott termékek széles választéka nálunk is. Több salátát fogok készíteni, és azokhoz szükséges. Vettem a hétvégén értékcsökkent paradicsomot is, mert körülnézek mindig a lejárt határidejű termékek közt is. Azért érezni, hogy nem friss szabadföldi termékről van szó. Szemben a nyári parival, ez bizony öntetet kíván. Díszítésre viszont kiváló! A mai kaja megint finom, bár semmi különlegességet nem tartalmaz, hacsak ez utóbbi ételt nem tartom annak. Megint gyorsan végeztem, és esek neki a karácsonyi előkészületeknek.
Jó étvágyat kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése