2013. december 5., csütörtök

2013.12.05. Gombaleves, mustáros sült csirkecomb, pásztortarhonya.

Megnézve a naptárat, nem kellett nagy ész hozzá, hogy rájöjjek, holnap itt a Mikulás. Mivel első dolgom, az étterem Facebook oldalára feltenni az ételekről készített montázst, ott már mindenkinek felhívtam a figyelmét erre a tényre. Eszembe jutott az is, hogy ezen a jeles napon, mint általában minden ünnepen, a konyha is kedveskedni szokott egy kis csoki Mikulással. Más ünnepeken is, az éppen odaillő ajándékkal. Biztos így lesz holnap is, de ma még a szokásos hétköznapi ebédet kaptuk. Egyébként, azon kívül, hogy vannak bizonyos beidegződések, az ételek minőségében, mennyiségében nincs nagy különbség a mindennapok kajái közt. Most direkt megnéztem! Holnap péntek, így normális esetben gyümölcs járna az ételek mellé, de rafináltan, csak annyi van írva: desszert. Mivel én is elég rafkós vagyok, tudom ám mit jelent! Csak nehogy, kizárólag nekem virgácsot rakjanak az ételhordómba!

Ma még semmi meglepi, de az érkezett ételek, megint finomak. Tudom mert sorban mindet megkóstoltam. 
Nem a gombalevessel kezdtem, mert annyira lenyűgöző volt a csirkecomb látványa, hogy azt kóstoltam meg először. Éppen hogy egy csipetnyit, mert még nincs itt az ideje az ebédnek, de már csak a vélemény megírása miatt is, egy pici falatot a husiból, és a tört krumpliból is bekebeleztem. Közben Kimi kutyám ott lábatlankodott, mer megérezte a csont szagát, és tudja, ha eljön az ideje, akkor azt őkelme fogja megkapni. Mikor látta, hogy még nincs itt az ideje, durcáskodás nélkül elvonult a helyére. Kicsit kellette még magát, mert próbálkozik. Nagyon összenőttünk! Minden szavamat, rezdülésemet megérti, és a maga nyelvén ő is elmagyarázza mit szeretne. Ha ismét előkerül a sült csirkecomb, akkor ő is sorban fog állni ismét. Türelmesen, de szemével szugerálva, a finom falat reményében. Egyébként tényleg nagyon finom lett. Készült hozzá egy kis fokhagymás mártás is, ami a tálalásnál rá lett csorgatva a combikra, és ez külön emeli az élvezeti értéket.
Most, hogy a főételt kitárgyaltam, jöjjön az, amivel kezdenem kellett volna. A gombaleves, szintén ízlelésre került, és szubjektív véleményem szerint, ez is finom. Nem hallgathatom el, hogy én lényegesen fűszeresebben szeretem, így egy kevés só, és frissen őrölt bors is fog kerülni a levesbe, de a többségnek biztos ízleni fog így is. Nekem szerencsére egyenlőre nincsenek gyomor problémáim, így bátran ehetek fűszeresebb ételeket is. Ez a gombaleves, egyébként, határozottan kímélő, annak ellenére, hogy bőségesen tartalmaz gombát, sárgarépát, más zöldségeket. Ez még vegánoknak is csemege lenne. Most eszembe jutott, hogy legutóbb találkoztam magát vegetáriusnak valló fiatalemberrel, aki a rántott karfiol mellé, vígan falatozta a sült szalonnát. Látva, hogy kérdően nézek rá közölte, a szalonna nem hús! Elmosolyodtam. Mindenre van magyarázat.
Mások asztalára került a pásztor tarhonyából is, de a mienkre nem. Bevallom, azt is szeretjük, de sorsolásos alapon ma a sült csirkecombra esett a választás. Az étel nevében lévő "pásztor" nyilván arra utal, hogy ezt bizony az állatok őrzésével foglalatoskodó szakemberek készítették, ették. Mi lehetett a tarisznyában? Hagyma, szalonna, krumpli, szárított tészta. Ha pedig elhullott egy állat, - és tettek róla, hogy időnként idegenkezűség által csökkenjen az állomány, közétkeztetési célzattal - akkor volt hús is az ételhez. Bogrács is volt, így már csak meg kellett főzni a tarhonyát. Ebben pedig gyakorlottak voltak a pásztoremberek. Én is sokat tanultam attól a kardoskúti idős embertől, aki egy lakodalomban, három bográcsot forgatott, finom birkapörkölttel teli. A mai napig emlékszem tanácsaira, és használom is őket. Bár szeretem a pásztortarhonyát, ma nem mondhatok véleményt róla, hiszen a másik főétellel fogunk jól lakni.
Hogy jobban csússzon, mindkét főkaja mellé jár vegyes vágott savanyúság is, ami illik hozzá. A megszokott minőség, megbízható beszállítótól. Így van rendjén!
Mielőtt elmennék dolgomra, ne felejtsétek, hogy holnapra illik kitisztítani a cipőket, csizmákat, mert a Mikulás a részletekre is figyel. Ez az ünnep, főleg a gyerekeké, de remélem, mindenki találkozik, legalább egy apró figyelmességgel, ami köthető ehhez a jeles naphoz! Az ebédhez pedig, jó étvágyat kívánok! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése