2013. november 29., péntek

2013.11.29. Frankfurti leves, grízes tészta, milánói makaróni.

Ismét péntek van, és mivel ez számomra az utolsó menzás nap, megint búcsúzom rövid időre. Csak hétfőig, mert onnan ismét indul a menüszolgáltatás, az év utolsó hónapjában. Hogy eltelt az idő!!! Péntek lévén, megint a szokásos trilógia érkezett. A tartalmas leves, tésztaétel, és gyümölcs.


A levest nem Frankfurtban készítették, de frankfurti. Ha pedig frankfurti, biztos van benne virsli. A virslit nem Frankfurtban találták fel, hanem Bécsben, de mégis az előbbi város számít szűkebb hazájának. Egész Európában, de szerte a világban is szeretett kolbászféle. Nem bocsátkozok virslielemzésbe, pedig lenne mit írni róla. Különösen arról, hogy mi kerül a virslibe, és a minőségéről is lenne mit írni. A mai levesben, nem a gyenge minőségű van, és én magam is állítom, hogy az olcsóbb is lehet jó. Vannak viszont erősen kifogásolható minőségű, elsősorban baromfi alapanyagú készítmények is. A mai levesben, a jó minőségű virsli mellett kelkáposzta, krumpli, és egyéb zöldségek vannak, tejfölösen behabarva, tartalmasan, sűrűn. Finom!
Tudom, sokan imádják a grízes tésztát, de én életem során, eddig nem tudtam megszeretni. Nem csak én, hanem egész családom szívesen mellőzi. Biztos elnézitek, hogy receptem sincs róla, de valószínű nem is fogok írni a közeljövőben. 
Van viszont receptem a két legkedveltebb Olasz ételről a milánói makaróniról, és a bolognai spagettiről. Azért hoztam példaként ezt a kettőt, mert ma ennek a két ételnek a hibridjét kaptuk.
Az eredeti milánói nem tartalmaz darált húst, az eredeti bolognai, gombát. Mivel a mai ételben mindkettő van, bolánói spagaróninak neveztem el. Erről már hosszabb értekezéssel is szolgálhatok, így a további süket duma helyett idehozom írásomat. Hoznám, de a blogger nem enged belépni saját fiókjaimba, így később pótolom. Elnézést, a hiba nem bennem van! Kis késéssel, megérkezett a bolánói spagaróni elkészítési módja is!
A pénteki ebédek mellé mindig jár valamilyen gyümölcs is, ami ma mandarin. Hiába, úgy tűnik tényleg benne vagyunk a télben. Reggelre kicsit havasak voltak a háztetők is, amik ugyan már elolvadtak, de bizonyítják, hogy néhány hónapra visszavonhatatlanul megérkezett a zord idő. Ilyenkor a konyháról is déli gyümölcsök érkeznek, azokból is az elérhető árúak. Abból a szerény összegből amit fizetünk az ebédért, nem számíthatunk drága marokkói szőlőre, vagy más egzotikus gyümölcsre. Ez is jól esik, és valamennyire biztosítja a szükséges vitaminellátásunkat. Jut eszembe! A reggel olvastam egy cikket szeretett fűszeremről, a kaporról. Kitűnő élettani hatásai vannak, és nyáron javasolják a friss kapor fogyasztását, de már a szárítottat nem. Én kérem, használom a saját szárítású kapromat, és eszembe nem jutna, hogy kaporszükségletemet tabletta formájában pótoljam. Valószínű a hétvégén is csinálunk valami olyat, amiben kapor lesz.
Nektek is finom ételeket, kellemes hétvégét, jó étvágyat kívánok!
Közben mint az látható megjavult a blogger is, így teljes a mai napom is. Apró örömök!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése