2013. november 25., hétfő

2013.11.25. Köménymag leves, borsos tokány, lencsefőzelék.

Ahhoz képest, hogy megtörtént a szokásos féléves laborvizsgálat, gyorsan meg tudom osztani a mai kajákról szóló rövid értekezést is. Lehet, hogy inkább holnap kellett volna mennem, mert a hétvége ugye nem a diétás ételekről szól. Igaz, nem volt nagy fennforgás a konyhában, mert ketten voltunk párommal, és ilyenkor kisebbek az igények. Természetesen, nem maradtunk éhen, mint ahogy ma sem. 
Erről pedig  a rendesen érkező menü gondoskodik. Kicsit izgultam, hazaérve meg lesz-e még az ételhordó, mert fordult elő az utóbbi időben, hogy eltűnt az étel. Pedig ez biztonságos környék. Bizonyítottan volt rá példa, hogy Romániából kerékpárral naponta átlátogató guberálók nem csak a turkálás eredményét vitték magukkal. Ez van!

Most viszont itt az ebéd, és már meg is mustrálgattam. Belekóstoltam a köménymag levesbe, ami pirított kenyérkockákkal érkezett, de egy kanálnál többre nem voltam képes. Pedig finom. El vagyok még telve a hétvége ízeivel, és később újra nekifogok. A lehető legegyszerűbb rántott leves, amit tudom, mások is szeretnek.
A borsos tokány, nem abban a formában érkezett, mint azt megszoktam. Sűrű mártással, és bevallom, jobban megfelel ízlésemnek így. Megvárom fiamat, melyiket válassza, de mernék fogadni rá, igen nagy tétben, hogy nála ez lesz a befutó. A tokány egyébként sok formában létezik, lényege a csíkokra vágott apró hús, valamint a mártás. Érdekes, hogy a Román nyelvben a tokány jelenti a pörköltet. (remélem, jól tudom) Mivel hónapokkal ezelőtt hosszabb értekezést írtam a tokányról, mint összefoglaló névről, így most idehozom azt. Ha van időtök, olvassátok el. Itt található
Lencsefőzeléket is többször készítettem már, és ma valószínű ezzel fogok jól lakni, kizárásos alapon. Mint a tokányt, ezt is megkóstoltam, de ebből sem tudtam egyenlőre legyűrni egy falatnál többet. Pedig ez is finom. Egyébként sincs még itt az ideje. A lencséről, még nem írtam blogbejegyzést, de a mi késik, nem múlik. 
Az elmúlt napokban sűrűn használt alapanyagból készült a mai desszert. Leveles tésztából, ami rendkívül népszerű alapanyag nálunk is. Azért is, mert viszonylag olcsón be lehet szerezni fagyasztott állapotban, és hihetetlen változatossággal használható. Nem csak sütikhez, hanem húsos ételekhez is, burokként. Ma a burokról szó nincs, hacsak az nem számít annak, hogy ez is be lesz "burkolva" a közeljövőben. Minden adott tehát ma is, hogy jól lakjunk, és remélem, nálatok is hasonló a helyzet!
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése