2013. október 21., hétfő

2013.10.21. Köménymag leves, zöldborsós aprópecsenye, szárazbab főzelék

Kivételesen nem dolgoztam előre. Mondhatnám, hogy a hétvége a megérdemelt pihenéssel telt el, de nem így volt. Tekintélyes arcüreg gyulladásom van még mindig, így nem hódoltam annyit a gasztronómiának, mint azt egyébként szoktam. Tegnap este azért néhány receptet feltöltöttem egyik receptoldalra, de már megosztani nem sikerült. Valaki blokkolja a receptjeimet, nemkívánatos tartalomként megjelölve azokat. Miért? Arra viszont rájöttem, hogy a mai kajákról nincs kész receptem, így gyorsan csináltam, ill. egy másik oldalról idehoztam egyet a babfőzelékről. Nincs plágium, ez is saját!


Kezdjük a levessel. Köménymagból készült sima rántott leves. Úgy látom, jelentős babérlevél felhasználás volt ma hajnalban a konyhán, de ez egyáltalán nem probléma. Minden íz a helyén van, jó az összhang. Szokás szerint, egy könnyű levessel kezdődik a hét.
Lássuk a folytatást. Én nem látom, mert ebből nem rendeltünk mára. Nevesítve, a zöldborsós apró pecsenyéből. Ez is laza étel, nem kell utána Bilagit. Van róla kép archívumomban, nem is egyféle, így tudtam választani, hogy képen is bemutassam az ételt. Könnyű húsétel, ami zöldborsós, fűszeres ragu, és ezt többnyire főtt tésztával szokták szervírozni. Tökéletes étek azoknak, akik a könnyedebb ebédre voksoltak ma.
A könnyedség nem mondható el a másik főételről. A babfőzelék ugyanis, nem nevezhető ennek. Van aki egyáltalán nem is fogyaszthatja puffasztó hatása miatt, így nehéz a választás. Mivel családomnak, és nekem sem kell ezzel a problémával szembe néznem, így ebből rendeltem. Jól tettem! Igen finom lett, és figyeltek, hogy szépen tudjam tálalni a főzeléket. A virsli külön edényben érkezett, így úgy tudtam tálalni, mintha az étteremben tették volna elém. Reggel gyorsan feltettem receptoldalamra egy babfőzelék receptet, amit ide is hozok. Más módon készült ugyan  mint a mai, de erre az ételre is érvényes az ahány ház, annyi szokás elve. A képen tehát nem ugyanaz a főzelék van, mint a receptben! Itt látható.
A desszert, ami mai ételünket megkoronázza, egy óriási lekváros táska. Fiatalkorom, egyik legkedvesebb péksüteménye, és abban a két hétben, mikor egy pékségben dolgoztam nyári munkán, rengeteget ettem belőle. Ez sem bonyolult süti, mert leveles tésztát szinte minden áruházban lehet már kapni, és saját konyhánkban sem okoz gondot kevés baracklekvárral megtöltve, finomat varázsolni a sütőben. 
Most is jól kezdődik tehát a hét, és remélem, hamarosan kilábalok a betegségemből, hiszen fontos feladataim lennének. Hétvégén, megint kíváncsiskodok a konyhán, mert lakodalom lesz, és ebből a szemszögből fogom dokumentálni az eseményeket. Kifejezetten a konyhára koncentrálva!
Addig viszont kellemes hetet, jó étvágyat kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése