2013. október 17., csütörtök

2013.10.17. Szilvaleves, Dubarry csirkemell, gombapaprikás, savanyúság

A bejegyzés címében szereplő összeállítás van az étlapon, de bevallom, bajban vagyok. Napok óta előre dolgozok, de szilvaleves azóta sem szerepelt az étlapon, mióta elkezdtem a napi menüről írni. Ez pedig közel egy éve történt. Pontosan október 29.-én. Hamarosan jubilálok! Így aztán, nem tudok recepttel szolgálni, mert ahhoz meg kell kóstolnom a levest. Hamarosan meg fog történni, de előre dolgozom egy kicsit. Miattatok, és miattam is, mert Ti hamarabb látjátok a menüt, én pedig mehetek dolgomra. Ma pedig lesz dolgom! 
Tegnap se..ére vertem a vásárlási utalványnak amit nyertem receptjeimmel, így ma ismét főzök. Csupa olyan dolgot vásároltam, ami kell a blogoláshoz. Akkumulátorokat a képítőmhöz, alapanyagokat a kajákhoz, na meg egy kis itókát, mert végre meg kellett ünnepelni a sok sikert. (remélem, hamarosan ismét ünnepelhetek!)


A szilvalevesről, tehát előre nem írhatok, de itt már láthatjátok a szubjektív véleményt, amit a kóstolás után írok. Írok viszont, egy általános, hideg gyümölcsleves receptet, mert ez a szilvalevesre is alkalmazható. Itt látható a gyümölcsleves receptje.
Jól okoskodtam. Megkóstolva a levest, tökéletesen illik rá a recept. Egy kicsit szétfőtt ugyan a szilva benne, de az élvezeti értékén keveset változtat. Még langyos, így várok egy kicsit az ebéddel.
Van viszont tapasztalatom a Dubarry csirkemellről, illetve magáról a Dubarry módra készült ételről. Kivételesen, nem az új, "csak a recept" oldalam írását hozom, hanem azt, ahol a történeti áttekintést is elolvashatjátok erről az igen finom ételről. Azoknak, akik szeretik a borított húsételeket, biztos jól fog esni a mai Dubarry szelet. Azok kedvéért, akiknek nincs ideje elolvasni írásomat elmondom, hogy egy natúr szeleten, párolt karfiol, besamel mártással, sajttal, egyben sütve, a megfelelő körettel. Ez a Dubarry szelet.
A gombapaprikásra viszont előre készültem. Általában úgy telik a napom, hogy este megnézem az étlapot, és ha nincs az egyik ételről még receptem, gyorsan írok róla egyet. Most is így történt. Tegnap este viszont vettem egy kis gombát is, így ezzel el leszek látva néhány napig. Bejegyzésemben nem tértem ki a pörkölt, és a paprikás közti különbségre, mert úgy döntöttem, ez külön cikket érdemel. Hamarosan jelentkezek egy olyan írással, amelyben csak erről lesz szó, példákkal illusztrálva. Most viszont jöjjön az én receptem a gombapaprikásról. Én így készítem a gombapaprikást.
Tudom, tudom! Könnyű nekem, mert én tehetek javaslatokat más alapanyagokra is. Egyetlen receptem sem a nagyüzemi megoldást takarja. Csak olyanokat teszek közzé, amiket saját konyhátokban is elkészíthettek. Az étteremben, több száz adagot készítenek. Mi viszont barátainknak, ismerőseinknek, családunknak főzünk, abban a mennyiségben, amennyi éppen szükséges. Kérlek benneteket, ha nem értetek egyet valamivel, nyugodtan írjátok meg, mert több szem többet lát! Én sem vagyok hibátlan!
Mindkét főételhez jár savanyúság is. Ma uborkasalátát kaptunk frissen. Én is pont ehhez készültem elő, igaz más formában fogom csinálni. Kis mennyiségben, mert nincs szükség sokra. Nem úgy mint a konyhán mert ott ipari méretekben készül, még a saláta is.
Most pedig munkára fel! Már feltöltöttem a tegnap vett akkumulátorokat, hiszen lesz fényképezni valóm bőven. A babomat beáztattam, így egy babsaláta már biztos mára. Még az is lehet, hogy más is készül, de majd meglátjuk. A pénteken kapott fűszerkeverék maradékával akarok alkotni, mert nagyon bejött. A piri - piriről van szó, ami egy kellemes, enyhén csípős, kicsit füstös, citromos ízű fűszermix. Azóta rabja vagyok!
A mai kaja meg biztosítja a kondíciót a munkához.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése