2015. február 17., kedd

2015.02.17. Zöldborsóleves, rántott sertésborda, zúzapörkölt.

Nem vagyok szétszórt, de annyi munkát találtam magamnak hirtelen, hogy cetlikkel kell rohangálnom. Nem kóros, mert nincsen minden teleragasztva emlékeztetőkkel, de másként már nem tudok mindent fejben tartani. Rájöttem, komoly hiányosságaimmal nehéz élni! Eddig is, de most konkretizálódott! Írni nehezebben tudok, mint mások. 5 éve újra kellett tanulnom, másik kézzel. A billentyűkkel jobban megy! Hogy megváltozott a világ! Ezt nem tanultam, most mégis szinte csak ezt használom. A mai világban képtelenség nélküle boldogulni. Ma szinte minden internetes alapon megy, már az iskolának sem lehet nekiugrani nélküle. Már évekkel ezelőtt meglepetésként ért, hogy a papír alapú jelentkezéseket el sem fogadják. Vizsgázni nem tudsz, csak így lehet bejelentkezni. Csak, akkor, ha internetes ismeretekkel is rendelkezel! Nem sajnálom a fiatalokat, sőt....  Az viszont elgondolkoztatott, hogy ez a világ nem csak fiatalokból áll, akik jártasak az új rendben, azt alkalmazni is tudják. Sokan vannak idősek, olyanok akik nem jártasak az új világrendben, és az átmenet nagyon gyors. A párhuzamos rendszerek nagyon gyorsan megváltoztak, a korszerűtlenebb néhány év alatt (szinte azonnal) megszűnt. Aki nem tud haladni, megreked, segítség nélkül szinte nem is tud érvényesülni. Ha valamit el akarsz intézni mondjuk az önkormányzatnál, vagy kérsz időpontot esetleg több nappal az elintézendőd  előtt, vagy becaplatsz az ügyfélszolgálathoz. Valakinek elmagyarázod miért is jöttél, aki segít megnyomni azt a gombot, amelyikre szükséged van, és jó esetben leülsz egy székre, és kivárod a sorodat. Rosszabb esetben hazamész, és a megadott időpontban újra elcaplatsz elintézni ügyedet. Ha értesz hozzá, ezt otthonról is el tudod intézni. Én már ez utóbbiak közé tartozok, de rengetegen vannak, akik nem ismerik még a technika lehetőségeit, és jelentős hátrányt szenvednek! Sajnálom, de nem tudok segíteni. Pedig szívesen tenném. Megjegyzem, hogy néhány munkát csak internetes, számítógépes ismerettel lehet betölteni. Szegény??? fiatalok!


A kaja megfőzéséhez, elfogyasztásához nem kell internet! De már elvárják tőlem, hogy minden nap leírjam mi a választék. Én szívesen teszem, mert azt is tudom, sokaknak ötletet adok a következő napok kajájához. Ezért írtam az utóbbi napokban rengeteg receptet is. A zöldborsólevesről már régebben, de azóta nem sokat változott a zöldborsóleves elkészítési módja, így néhány hónapos receptem alapján is bárki nyugodtan nekiállhat.  Tegnap kénytelen voltam arra is rájönni, hogy a receptírás is tudomány! Nem mindegy, hogy pontatlan, hiányos leírást kapsz kézhez, vagy egy mindenre kiterjedő, értelmes szöveget, ami elolvasása után könnyen boldogulsz. Magam is ebbe az utóbbi csoportba tartozom, és szeretnék továbbra is így dolgozni. Tegnap valaki megdicsért, hogy eddig csak azért nem mert belefogni egy általa nagyon szeretett étel elkészítésébe, mert sehol nem talált érthető receptet róla. Probléma megoldva!

A hétvégén került fel a rántott hús receptem is, ami nem a szokványos, hanem az eredeti bécsi szelet leírása. Hihetetlen sokan voltak rá kíváncsiak! Nekem jól esik, mert örülök, ha érdeklődnek írásaim után. Volt alkalmam 35 éve az eredeti borjú bécsit megkóstolni, és ajánlom mindenkinek a receptet. A lényegesen olcsóbb sertéskarajt is meg lehet bolondítani ezzel a módszerrel, és garantálom, hogy finom lesz az eredmény.  Én soha nem voltam annyira oda ezért az ünnepinek kinevezett kajáért, de jó ízűen meg fogom enni.

Ez már tény, hogy a rántott hús lesz az én ebédem, mert Áron a zúzapörköltet jobban szereti. Micsoda választék! Akár ünnepi ebéd is lehetne. A zúzát én is imádom. Nem is lehet rosszul elkészíteni, hacsak...  A nagyon amatőrök képesek arra, hogy a zúzapörköltet is elrontsák. Biztosan nem olvasták még receptemet. Ha eddig nem olvasták volna, ez alapján biztosan boldogulnak! Ezzel foglalkoztam az utóbbi időszakban. Mindenhez, ami eddig szerepelt asztalomon, igyekszek elkészítési útmutatót is írni. Régebbi receptjeim száma az elmúlt két hétben több mint százzal gyarapodott, és még nincs vége! A héten, és a jövő héten tervben van még 70 -100 új írás. Ezért jártam fecnikkel már hetek óta, még így is, hogy a technika vívmányait igyekszem én is kihasználni.
Adatbázist hoztam létre pl., hogy tudjam miről van már receptem, és mit kell még pótolni. Mára 10 van kijelölve! De már reggel, amikor felkeltem, gyorsan leírtam egyet, ami este eszembe jutott. Arról eddig csak fotóm volt, de már az elkészítés is elérhető. Délután már az a narancsos piskótatorta is elérhető lesz, amit tegnap este kapott meg az ünnepelt.
Szinte szót nem érdemel, de ma mindkét főkajához kaptunk kovászos uborkát, ami inkább a csemege ubira hasonlít. Ezzel én jártam jól, mert ez biztosan beburkolom. Már hozzá is kezdtem!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése