2014. március 11., kedd

2014.03.11. Csontleves, borított sertésborda, paprikás krumpli

Mit szóltok hozzá, ha asztalodon a látszólagos rendetlenségben mindent megtaláltok, és egyszer csak jön valaki, aki (szerinte) rendet csinál, és állandóan oda nyúlsz a régi helyre, de nem ott találod amit keresel, hanem az asztal másik oldalán. Vagy a megszokott áruházban áthelyezik a mosóport a másik sarokba. Én anyáztam kicsit. Ma ez történt a Facebookon. Nem értem, miért kellett a bal sarokból a jobb sarokba áthelyezni néhány ikont. Csak azért, hogy keresni kelljen? 
Más. Már régebben rájöttem, mit jelent a múzsa csókja. Ti már megszoktátok, hogy minden nap, kisebb novellát írok az éppen aktuális dolgokról, azokról, amik mindannyiunkat foglalkoztatnak, vagy foglalkoztathatnának. Szívesen teszem, és van amikor ömlik belőlem a szó. Fordult már elő, hogy a múzsa rossz helyen csókolt meg, és más ömlött belőlem néhány napig, más helyen. Arra viszont rájöttem rég, hogy könnyebben csókolóznak velem Zeusz lányai, ha előtte egy korty bort iszok. Szerintem a szagra jönnek! Tény, hogy ha iszok egy kortyot, könnyen jön az ihlet. A kávéra viszont egy istennek sem ugrik a múzsa. Az meg hogy néz ki, hogy reggel borral kezdjem a napot. Vagy egy kupica pálinkával. Szokás kérdése. A kórházban, az első kérdések egyike az állapotfelmérésnél, hogy "fogyaszt-e alkoholt?" Mindig azt válaszoltam, hogy alkalmanként. Azt nem teszem hozzá, hogy mindig igyekszek alkalmat találni. A baj az, hogy nincs mindig keret rá, hogy megfelelő minőségű alkoholos termék jusson asztalomra. Kora reggel főleg. Megtehetném azt, hogy nem reggel, hanem már előző este megírom a felvezető szöveget, és akkor színesebbek lennének írásaim. Vagy minden reggel jól fel kéne hergelni valakinek, mert akkor vagyok igazán termékeny. Ha bosszús vagyok, könnyebben fogalmazok. 
Tanulság? Most, hogy az ígéretek hónapja után lassan csurognak a teljesítések is, kevésbé vagyok ingerült. Így aztán nehezebb írni. Könyörgöm, bosszantson már fel valaki! Ja, a Facebook designerének ma sikerült. Akkor már minden sínen van. 


Mivel a kaja is megérkezett, kíváncsiságom határtalan. Csontleves, finommetélttel az első. Kezdetnek nem rossz. Nem macerás leves. Jó esetben valóban csont alaplébe főtt levestészta, de el lehet készíteni levesporból is. Ez utóbbi lényegesen gyorsabb, és szinte észrevehetetlen a különbség. Az, hogy mégis észreveszem időnként, inkább a végeredmény színének köszönhető. A porból készített leves, sötétebb, barnásabb színű. A maiba akármi az alaplé, sok zöldség is főtt, ezzel tartalmassá, és még ízletesebbé téve az egyszerű levest.
A borított sertésborda előkészítést igényel. Biztos vagyok benne, hogy már tegnap délután elő lett készítve a sertéshús, a tetejére a massza, és kora hajnalban az volt az első, hogy sütőbe tegyék a több száz adagot. Kicsit tovább is hagyták bent, mint kellett volna. Nem nagyon, de mégis jobban megbarnult a teteje, mint más esetben. Ez az én adagom, és mivel tudom, hogy nem egy készül, lehet, hogy mások szerencsésebbek. Ma lényegesebben fűszertelenebb is az adag mint máskor. Nem ehetetlen, de mivel felhatalmazásom van véleményt mondani, ez kikívánkozott belőlem.
Másik választható főétel a paprikás krumpli. Első bográcsos ételem mi is lehetett volna, mint ez. Nem kell hozzá nagy tapasztalat, így kezdő bográcsozóknak is ezt ajánlom. Néhány apró szabályt itt is érdemes figyelembe venni, de kisebb az esélye az étel elrontásának, mint egy pörköltnek. Nagyon laktató, népszerű étel. Nagyobb társaságnak kifejezetten ajánlom. Én így készítem. A ma érkezett étel annyiban különbözik a receptemben leírttól, hogy ebben lecsókolbász van, míg az általam készítettben olcsó gyulai kolbászhulladék. A csomagolt gyulai kolbász végeket, a MEO által kiszúrt nem esztétikus termékeket olcsóbban meg lehet vásárolni a Gyulahús áruházában, és kitűnő alapanyag a paprikás krumplihoz. Ha tehetem, szívesen dolgozok vele. A mai paprikás krumpli lényegesen bővebb lére van engedve, mint amit én csináltam volna. Semmi gond, mert megkóstoltam, és egész jó. Legfeljebb kenyeret is eszünk hozzá. Lehet tunkolni!
Az étlap szerint, savanyúság is jár a főételekhez, ami ma nem érkezett meg. Ez nem az egyetlen negatívum a mai ételek kapcsán, de túlélem. Szerencsére van itthon uborka, és még zöld paradicsom is. Úgy látszik, a múzsa csókja a szakácsoknál is elmaradt ma.
Mivel mától átvehetem nyeremény vásárlási utalványomat a hosszú várakozás, és levelezés után, elhatároztam, hogy ihletadó folyadékra fogom fordítani a teljes összeget. Szerény a keret, de remélem, elég lesz múzsacsalogatónak. Úgyis van bőven elmaradásom, receptjeim kapcsán. Így könnyebb lesz a munka.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése