2016. május 4., szerda

2016.05.05. Paradicsomleves, rántott csirkemell, pincepörkölt.

Tegnap is jól laktam, ma sem fogok éhen halni. Persze majd a maga idejében, mert még korán van ebédelni. Csipegetni azért lehet. Valószínűleg, ma is többször fogok rájárni a kiválasztott ételekre, mert van rá lehetőségem. Nem eszek sokat egyszerre, így az elhízás kizárva. 
Sokkal jobbak mostanában a napjaim. A tavasz, úgy tűnik nagyon sokat jelent. Éjszaka nagyot aludtam, jól ébredtem. Érezhetően fel vagyok töltődve, és még az sem zavar, hogy írás közben pont a szemembe süt a nap az ablakon át. A kutyáim is érzik a tavaszt. Különösen a kisebbek, aki nem bír magával. Ebben a pillanatban tett egy kört, egy erre tévedt kíváncsi fecske a teraszunkon, ami szintén javítja a hangulatomat. Gyógyszereim is újak, és hosszabb idő után végre úgy érzem, most valóban használnak. Ha lehet, nem szedek semmit, csak azt, ami kihagyhatatlan. Megbízok orvosomban, és együtt is működök vele. Tehát megint nagyon jól indul a napom. Mindezen örömök után, még jön a mai ebéd is, tehát minden a jó kedvem érdekében történik. Érdemes élni!

Lássuk, mi aranyozza be ma a napomat, illetve a tányéromat!


Paradicsomleves nagyon egyszerűen, amúgy menzásan, amit nagyon hosszú időn át egyáltalán nem szerettem. Aztán, ahogy az idők változnak, változtam én is, és a paradicsomlevessel megbarátkoztam. Nem holtig tartó szerelem lett belőle, mert változatlanul nem szeretem annyira a paradicsomleves minden fajtáját. Mint a nők! Köztük is vannak kedvesebbek, szebbek, kívánatosabbak. A paradicsomlevesek közt is van néhány amit nagyon csípek, de a mai nem az igazi. Megvárom a nyarat, és a saját kertünkben lévő saját termésből, készítek majd valami finomat. Mondjuk egy gazpachot. 

Rántott csirkemellet is választhatnék, de mivel van választási lehetőség, ma nem erre izgulok be. Nem vagyok annyira rántott húsos! Van akinek elképzelhetetlen a hétvége, ha nincs az asztalon valami rántott hús, de családunk nem ilyen. Ritkán, de csak igen ritkán mi is készítünk valamilyen rántott finomságot, de legritkábban csirkemellet. Van aki szereti a családban, így el fog fogyni ez is. 

A másik lehetőség a jóllakásra a pincepörkölt. Ez már lényegesen közelebb áll mind szívemhez, mind pedig gyomromhoz is. Nem maradok éhen tehát, mielőtt még bárki megsajnálna. Egyébként a  kevéssel is beérem. Tegnap például jól elvoltam a tápláló májgaluskalevessel. A paradicsomlevessel ma nem fogok jól lakni ugyan, de mivel van más is, teljes a nyugalmam. 
Én már biztosan nem fogok éhen halni, mint ahogy remélem, mások sem! Azért, aki nagyon kíváncsi arra, én hogyan készíteném a pincepörköltet, megmutatom bő egy éve hogyan főztem bográcsban. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése