2016. május 2., hétfő

2016.05.02. Karalábéleves, pulykacsíkok sajtszószban, tökfőzelék.

Tegnap azon ritka naptári események egyike következett be, amikor Május elseje egybeesett az Anyák Napjával. Remélem, mindkettőt illendően megünnepeltétek! Volt sör, és sült kolbász? Nálam virsli volt kolbász helyett, de volt. Nem hiszem, hogy bárki lett volna olyan lelkes, hogy felvonuljon transzparenssel, zászlóval. Biztos néztek volna nagyot! Amikor én sokkal fiatalabb voltam, még ez volt a divat! Szinte kötelező volt. Legalábbis nem nézték jó szemmel, ha valaki kimaradt belőle. Nézegettem a régi fotókat, közben furcsa dolgok jutottak eszembe. Például az, hogy az ismert politikus, aki a tribünről éltette a felvonulókat a hangosbemondón át, tehát az akkori hatalom kegyeltjeként vett részt az ünnepen, majd röviddel ezután az akkori énjét megtagadva, már az új hatalomhoz dörgölőzött. Lehet, hogy egyedül vagyok vele, de én ezt köpönyegforgatásnak hívom. Azután újból színt váltott!
A másik ugyancsak ünnepi eseményhez nincs mit hozzáfűznöm. A május elsejét, egyébként nagyon szerényen, de mégiscsak megünnepeltük.
Mindenesetre én is megpróbáltam kapcsolódni valamilyen módon az ünnephez, így délután megnéztük párommal a majálist. Korántsem olyan már, mint egykor volt. Nem is baj mondjuk. Lehet ünnepelni szolidan, tartalmasan is. Nem minden a külsőségeken múlik! A sör nagyon jól esett, valamint az ajándék virsli is!
A tegnap elmúlt, így ma folytatódik minden. Az ifjúság egy része ma vizsgát tesz. Ma van a magyar írásbeli érettségi. Ebből a tárgyból, még tán én is meg merném méretni magam. Matekból már nem igazán! Minden esetre, sok sikert kívánok nekik!

Érettségi vizsgát nem kell tennem, csupán a mai menüt ismertetem írásban, röviden.


Karalábélevessel indul a május, ami még mindig az elmúlt év megőrzött, tartósított készletéből származik. Nyilvánvalóan fagyasztott karalábéból készítették ugyanis. Van olyan, aki nyersen is imádja a karalábét, de ma kénytelen beérni a finom levessel.
A pulykacsíkok sajtszószban elnevezésű főétel sem tér el a hétfői íratlan hagyományoktól. Szaftos, tokány jellegű étel, tésztakörettel, finoman, laktatóan. Fotóznom mindenképpen szükséges, már csak a köret miatt is. Eddig legtöbbször rizs körettel kaptuk, ma penne tésztát főztek mellé.
A másik főételt igen kedvelem. Ez nem volt mindig így, hiszen gyerekkoromban nem nagyon csíptem a tökfőzeléket. Azután nagyon megszerettem. Lehet, hogy ez már a korral jár, de tényleg az általam legjobban kedvelt ételek közé tartozik azon a módon, ahogyan feleségem készíti. Egykor, élményeimet le is írtam a tökfőzelékkel kapcsolatban, tehát az akkori írást akár a mai érettségire is beadhatnám dolgozatként. Úgy érzem, nem vallanék nagy szégyent vele!  De ez az idő már régen elmúlt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése