2016. április 25., hétfő

2016.04.26. Zöldbableves, Dubarry csirkemell, paprikás krumpli.

Sokan tudják, hiszen már többször is eldicsekedtem vele, hogy nagyon régen, még ifjúkorom derekán vonzott a csillagászat, az Univerzum rejtélyei. Közéjük tartozik a talán legtitokzatosabb objektum, a Fekete Lyuk is. Nem egy, hiszen bizonyított tény, hogy rengeteg Fekete Lyuk van szerte a Világegyetemben. Köztük galaxisunk, a Tejútrendszer központjában is van egy masszív Fekete Lyuk. Valódi rejtély, és titok övezi mibenlétét. Soha nem fogják felfedezni, azon egyszerű oknál fogva, hogy onnan nincs visszaút. Férfiolvasóim most felkaphatják a fejüket, hogy maguk is szívesen befizetnének egy felfedező túrára, mert hozzám hasonlóan őket is nagyon érdekelheti az objektum, ami mindent elnyel. De csak a maga megfogható valóságában. A Fekete Lyuk, tán a férfiakat izgatja fel legjobban, ebben a formában. Csillagászatilag már kevésbé. A férfiak kevésbé csípik a romantikát, nem hozzák le a csillagokat a Tejútról, hanem rögtön a dolgok mélyére szeretnének látni! Én kicsit elütök az átlagtól! De magam is nagy híve vagyok az ismeretlennek, rajongója a kalandoknak, de ez a lyuk nagyon más, mint a többi! Ha egyszer a közelébe kerülsz, benyel. Ez is kétértelmű? Igyekszem világosabban fogalmazni! Nem csak, hogy elnyel, de még atomokra is bont, azaz megsemmisít! Nincs az a felfedezés, ami ezt megérné! Rosszabb mint az imádkozó sáska, (ájtatos manó) mert az csupán (?) leharapja a fejed a futó kaland után.
Rövid magyarázat következik, a jobb megértés reményében. Csak a magam módján, de szerény tudományos ismereteim birtokában. 
A Fekete Lyuk, tulajdonképpen nem is objektum, hanem a téridő olyan megnyilvánulása, ahonnan a mindennél erősebb gravitáció miatt, még a fény sem juthat ki. Fogva tartja az elképzelhetetlen energia, a gravitáció. (mint a szerelem) Így aztán nem is látható, mint mondjuk egy csillag, vagy bármilyen más objektum. De nem is lyuk tehát, a maga megfogható valójában. Szintén a gravitáció rendkívül erős volta miatt, az anyaga is elképzelhetetlenül sűrű. Ugyanakkora térfogaton, akár több százmilliószorosa is lehet a gravitációja, mint egy adott csillagnak. Akár a központi csillagunknak is, bár a Napból soha nem lehet Fekete Lyuk. De képzeljetek el egy olyan csillagot, mint a Nap, csak almányi méretben. A gravitáció rendkívül erős volta miatt, minden anyagot beszippant ami a környezetében található. Mindezek ellenére, semmilyen anyag nem maradhat meg benne, mert ha véletlenül belekerül, azonnal elbomlik a lehető legkisebb részecskéire. Az őrületes gravitáció miatt, a lyuk egyre csak gyarapszik, hiszen mindent állandóan felzabál a környezetében. Mint a kisgömböc. A Fekete Lyuk tehát maga a létező semmi. Remélem, érthető voltam!
Nem kisdoktori értekezésnek szántam az előbbieket, hanem időnként hullámzó hangulatom eredményét próbáltam megvilágítani vele. Alapjában véve jó kedélyű vagyok, de néha, főként álmaimban időnként elkap a gépszíj. A napokban tehát egy Fekete Lyukhoz közelítettem álmomban. Nem volt valami fényes álom! Táncoltam a lyuk szélén, majd elkezdett magába szippantani. Testemet először elhagyta a lelkem, - mind a 21 gramm, - majd maga a testem indult bomlásnak, hullt atomjaira. Nem fájt, hiszen ilyenkor már az ember semmit nem érez! Ehhez nem kell közel járnod még a Fekete Lyukhoz sem, egyszer úgy is be fog következni ez a visszafordíthatatlan állapot. Óvatosan tehát, a Fekete Lyukak iránti rajongással! Nem a tényt ismertettem egyenlőre, csupán egy rossz álmot. Hülye álom volt! De nagyon szeretem a kétértelmű dolgokat. Tudom mások is, mert igen sokan szívesen olvassák írásaimat. Köszönöm!

Addig viszont, amíg be nem köszönt a visszafordíthatatlan, megpróbálok erős lenni. Néha tényleg össze kell szednem magam! Most is így fogok tenni!
Amíg csak tudok, minden nap jelentkezni fogok, a már megszokott rovatommal, a menüajánlóval. Más írásaimmal is! Jót tesz hangulatomnak, mert folyamatos gondolkodásra késztet. Amíg gondolkodok, addig vagyok is. (cogito ergo sum) Nem vagyok a kelleténél semmivel sem letörtebb mint máskor, ez csupán egy átlagos nap. Ha kisüt a napocska, akkor jobb lesz majd a kedvem! Majdcsak kisüt!

Ma tehát zöldbablevessel indulhat táplálkozásom, ebben a semmitmondó időben. Talán ez nyomja rá bélyegét a hangulatomra is? Nem kellene ennyire rám telepedni, igen Kedves áprilisi Időjárás! Engedd meg, hogy nyugodtan megebédeljek, majd jól érezzem magam egy kicsit, de lehetőleg egész nap a bőrömben. Nincsenek nagy igényeim! A zöldbableves, talán kicsit segíteni fog. Tény, hogy igen kedvelem, mint minden tavaszt, és nyarat idéző ételt. Ez még ugyan a tavalyi termés hozadéka fagyasztott formában, de ez is teljes értékű. Ez a lényeg, valamint az is, hogy jól lehet lakni vele.


A főételként szolgáló Dubarry csirkemell is igen finom. A bevezetőmben már leírt Fekete Lyukakról szóló történet, kicsit illik az étel keresztanyjára is, persze nagyon elvonatkoztatott formájában. Madame Dubarry őnagyságára is, aki saját igen népszerű fekete lyukjával tett szert kétes hírnévre, barlangjának köszönhetően vagyonra, társadalmi elismertségre is. Férfi vendégeit, pedig szívesen látta barlangtúrára olykor. Belépődíjat is szedett a barlanglátogatásért, és nem is keveset. Mint a mostani Dubajozó lányok! Ha meg akarjátok ismerni az ételt, annak készítését, történetét, akkor olvassatok bele az erről írt cikkembe! A leírtak ugyanúgy vonatkoznak arra is, ha nem sertésbordából, hanem mondjuk csirkemellből készül a Dubarry szelet, mint ahogyan ma is történt.

Amikor nekikezdtem gasztronómiai ámokfutásomnak, valamikor az őskőkorban, krumplipaprikás volt az első bográcsos ételem. Szerintem, nem én vagyok egyedül így a földkerekségen, de szűk kis hazánkban meg pláne!
Mint már kiderült, a paprikás krumpliról lenne szó kérem szépen! A legkönnyebben megfőzhető ételek egyike, ráadásul igen finoman meg lehet csinálni, még különösebb szakértelem nélkül is. Azért, jó ha van egy kis fifikád is hozzá! Éppen a napokban került kezem ügyébe egy oklevél, melyet két éve egy pünkösdi paprikás krumpli főzőverseny díjaként zsebeltünk be Párommal, némi tárgyjutalommal egyetemben. A jó paprikás krumplit, tehát ugyanúgy el lehet magasabb szinten is készíteni, mint sok más ételt. Akkor a tálalásra is koncentráltam, és talán ez volt a sikerünk titka, az igen ízletes étel mellett. Nagyon sokat jelent, ha nem csak finom, hanem esztétikus is az étel. Ez pedig az volt. Máris jobb a hangulatom ebben a morcos időben. Az emlékek mindig jól jönnek hangulatjavító tényezőként! El is fáradtam korán reggel, de néha kisüt a nap. Remélem, nem csak néha!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése