2016. április 11., hétfő

2016.04.11. Köménymagleves, majoránnás pulyka apró pecsenye, krumplifőzelék.

Jó reggelt kívánok, ébredni kéne már! Mi ütött belém, hogy kora reggel zenét hallgatok? Legalább vígan megyek tönkre! Jó néha okos gondolatokat is hallgatni, amiket a zene közvetít. Képletesen rávetíthetők éppen aktuális életünkre. Most, hogy a Republic sokatmondó gondolatai szólnak az alacsonyan szálló bálnákról, a piros almákról, valamint arról, hogy soha nem elég, máris megnyugodtam. ezek egyébként versek is. Apropó!  Ma van egyébként a költészet napja. Akartok ti is megnyugodni? Hallgassatok zenét!  Ezt például, vagy inkább ezt.   Ugye, hogy máris jobb a kedvünk mindannyiunknak? Nekem legalábbis igen. Elfelejtettem a néhány nap óta nyomasztó kellemetlen érzéseket, hülye gondolatokat, a gyötrelmeket. Azért még egy dal, ami megspékelte a mai napomat, és ha már a Republic dalaival kezdtem a hétfő reggelt, ezt sem hagyhatom ki.   
Nagyon furcsa az, hogy néhány dalban megtalálod sűrítve azokat a gondolatokat, amelyek éppen jobban foglalkoztatnak másoknál. Nem is kell nagyon keresgélni. Tudom, én a zenén nőttem fel, hosszú időn át többnyire a zene töltötte ki az életemet. Nekem tehát könnyű. Egész éjjel ez járt eszemben, amikor időnként álmatlanság gyötört. Mostanában sűrűn gyötört! A tegnapi álmom, még ezekre is rátett egy lapáttal. Nem volt egy habkönnyű  leányálom! Semmi érzelgősség, csak riasztó gondolatok. Mindegy! Örüljünk a mának, a hétfőnek. A hétfő egy időintervallum kezdete, de ez nem azt jelenti, hogy újra lehetne kezdeni mindent. Van amit folytatni kell! Lehet, hogy néhányan még a tőlem megszokottaknál is mélyebben szántónak találják gondolataimat, de még nem gyógyultam meg teljesen. A gondolataim pedig mindig híven tükrözik a jelen életemet. Remélem még sokáig! Bevallom, ezen is elgondolkoztam, de gyorsan elhessegettem magamtól ezeket a hülye gondolatokat. Én a nagy túlélő, hogyan is törhetem ezen a kobakomat? Inkább hallgatok még egy kis zenét!  Induljon tehát a hét!


Azt pedig, hogy valóban hétfő van, mi sem bizonyítja jobban, mint a leves. Köménymaglevest, soha nem kaptunk még az eltelt négy év során más napon, csupán hétfőnként. Végignéztem a statisztikákat, de nem jöttem rá, vajon miért van ez így. Tény, hogy szokássá vált. Időnként visszatérő vendég asztalunkon, de szerencsére nem sűrűbben mint mások. Nagymamám rém egyszerűen, csak rántott levesnek hívta, és főként télen igen sűrűn készítette ezt a rendkívül egyszerű, mégis kiadós levest. Kiadós azért volt, mert mindig sok kenyérrel ették. Nagyszüleim beleaprították a jó házikenyeret a levesbe, én viszont haladva a korral, pirítóst készítek hozzá időnként. Tény, hogy így rendkívül tápláló.

Már-már az is megszokott, hogy hétfőnként az étterem konyhájáról valamilyen tokány jellegű húsétel is érkezik. Az apró pecsenye is ilyen. Talán kevésbé szaftos, jobban pirított étel mint az előbbi, de fő az, hogy igen finom. Ráadásul egyik kedvenc fűszeremmel a majoránnával csinálták. A majoránna azon lágy, selymes ízű fűszerek közé tartozik, melyek mértékét nem nagyon lehet eltúlozni. Nem olyan, mint például a rozmaring, a csombor, vagy más tájakról az oregánó, vagy az igazán erőteljes, csípős fűszerek. Egykor készítettem egy kitűnő tokányt különleges módon, amit a mai ételre is könnyen adaptálni tudok. Ez a receptje. Ezt az ételt, még néhány éve felkésésre készítettem. Azóta is sokan fordulnak hozzám, én pedig örömmel állok mindenki rendelkezésére.

A repertoár másik eleme ma krumplifőzelék. Ez is egyszerű, finom étel, és valószínűleg ma e mellett teszem le a voksomat. Jól teszem? Akármi lesz a végeredmény, eldöntöttem. Lesz energiám legalább munkámra, ami nem várt feladattal gyarapodott ismét. Tegnap meghülyült számítógépem, olyan nem várt dolgokat tesz, amik nem nagyon tetszenek. Ma komoly problémát jelentett már korán reggel a megszokott tevékenységem elvégzése, az a program amivel dolgozok, egyszerűen meghalt. A gépem is vacakol, mint úgy általában.
De ez már az én gondom, és meg fogok ezzel is birkózni, mint más apróságokkal. Kell a jó eszköz a munkámhoz!
Járna még süti is az ebéd mellé, de arra nincs igényem. Így is el fog fogyni. Megyek dolgozni, és közben zenét fogok hallgatni. Ha egyáltalán tudok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése